Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daewoo Matiz

26. 2. 2000
12
Zobrazit náhledy (12)
Daewoo Matiz Daewoo Matiz Daewoo Matiz Daewoo Matiz Daewoo Matiz Daewoo Matiz Daewoo Matiz
Nejprodávanější zahraniční auto v České republice si podle zkušeností dovozce kupují hlavně zákazníci nad 40 let, ale populární začíná být i mezi studenty. Daewoo Matiz si v konkurenci malých vozů našel rychle místo nejen kvůli originálnímu designu,...

Nejprodávanější zahraniční auto v České republice si podle zkušeností dovozce kupují hlavně zákazníci nad 40 let, ale populární začíná být i mezi studenty. Daewoo Matiz si v konkurenci malých vozů našel rychle místo nejen kvůli originálnímu designu, ale, jak jsme se přesvědčili, i nečekanými užitnými vlastnostmi.

Jedno z nejlevnějších aut na českém trhu (cena modelu S začíná na 210.900 Kč) dává příslušnost k třídě malých vozů najevo už na první pohled. Dominujícími designérskými prvky jsou výrazné světlomety s čirou optikou na rychle se svažující přídi, dále dosti rozměrné dveře, vyplňující téměř celou boční stěnu a také do důsledku uplatněný systém "v každém rohu kolo". Vcelku působí Matiz dojmem, že je ještě menší než ve skutečnosti. To je ale jen designérský záměr a rozhodně se to nedá říct o interiéru.

Využití obestavěného prostoru je v Matizovi příkladné. Relativně tenké dveře s plastovými výplněmi jsou u této kategorie běžné, stejně jako jednoduchá přístrojová deska. Všichni, kteří se s námi v testovacím voze svezli si ale nejdříve všimli nezvyklého prostoru, který hlavně na předních sedadlech tohle auto nabízí. Řidič i spolujezdec mají mimo jiné i díky vysoko ukotveným sedačkám pocit, že sedí v běžném autě. Na zadních sedadlech (položených ještě výše) se pak dosti pohodlně usadí další dva cestující bez nouze o prostor.

Pracoviště řidiče je zařízeno maximálně účelně, nepůsobí ovšem ani nekvalitně, ani extrémně lacině. Všechny ovládací prvky jsou na očekávatelných místech a odvážný design palubní desky tak dává řidiči pocit, že řídí skutečné auto, ne jen vozítko z nejlevnějších dílů. Výbava SE navíc zahrnuje i elektrické ovládání předních oken s ovladači před pákou ruční brzdy. Krátká řadicí páka je sice v poměru k výše položeným sedadlům poněkud utopená, stačí si však zvyknout. V provozu tak vadí pouze tužší řazení dvojky a také nepohodlné ovládání cyklovače předních stěračů. Sedáky jsou sice pokryty příjemným textilním potahem, jsou ale příliš krátké. Také opěradlo bude vadit hlavně vyšším postavám - je poněkud prohnuto dozadu a neposkytuje tak zádům dostatečnou oporu. Opěrka hlavy mi v nejvyšší poloze sahala pouze ke krku (!), takže případného nárazu zezadu bych se dost bál. Málo komfortní sedadla tak kazí dojem z prostornosti vozu, kam jsem jinak svých 195 cm pohodlně směstnal.

Zavazadlový prostoro objemu 104 litru je daní za komfort v kabině. U vozu této kategorie se ale nedá očekávat výrazně vyšší hodnota. Páté dveře se dají otevírat z místa řidiče, ale jakékoli madlo na nich chybí - při otevírání se tak vždy trochu zašpiníte.

Díky už zmíněným vyšším sedačkám je výhled z vozu výborný - což vynikne zejména při manévrování v hustém městském provozu. Motor o obsahu 0,8 litru dává slušný výkon 37,5 kW a spolu s krátkým zpřevodováním tak poskytuje Matizovi slušnou dynamiku. Motor se ochotně vytáčí a je překvapivě schopný jak rychlých rozjezdů, tak dosti bezpečného předjíždění. U této kategorie vozů však velmi záleží na zatížení.

V městském provozu se při častém řazení vyrovná Matiz i silnějším vozům a rozhodně nezdržuje. Na rovině na dálnici při obsazení pouze řidičem se nebrání ani rychlostem přes 160 km/h, hluk v kabině je ale v takovém případě za hranicí přijatelnosti. V běžných podmínkách jsou ale jízdní vlastnosti Matize uspokojivé. Je sice třeba si zvyknout na naklánění při průjezdu zatáčkami. Nízký točivý moment 68 Nm při 4600 ot/min. pak nutí zvláště v táhlých stoupáních častěji řadit, což se ale na spotřebě projevuje jen nepatrně. I když jsme Matize podrobovali skutečně extrémnímu zatížení, vykázal za celý test průměrnou spotřebu přijatelných 6,7 l naturalu/100 km.

Daewoo Matiz je plnohodnotné malé auto určené všem, kteří nepotřebují jezdit ve čtyřech s mnoha zavazadly. V každém případě bych však doporučil připlatit 24.000,- Kč za dva airbagy. Solidní dílenské zpracování spolu s nízkou cenou a provozními náklady však trochu snižují nepohodlná sedadla a také vyšší hlučnost v interiéru. Za Matize se přesto nemusí stydět ani výrobce, ani majitel.

centrální zamykání, imobilizer, el. okna vpředu, stěrač zadního okna, tónovaná skla, nárazníky v barvě karoserie, 2xrepro + anténa

metalíza (+5.000,-), zadní spoiler (+5.000,-)

Témata
Cena základní sestavy 229 900 Kč
Výbava základní sestavy centrální zamykání, imobilizer, el. okna vpředu, stěrač zadního okna, tónovaná skla, nárazníky v barvě karoserie, 2xrepro + anténa Kč
Cena testované sestavy 239 900 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (+5.000,-), zadní spoiler (+5.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 38 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 68 / 4600 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 144
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 17
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 104 / 512
Objem nádrže (l): 35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 778 / 502
Rozměr pneu: 155
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3495
b) šířka (mm): 1495
c) výška (mm): 1485
d) rozvor (mm): 2340
e) rozchod vpředu (mm): 1315
f) rozchod vzadu (mm): 1280
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1290
l) šířka vzadu (mm): 1280
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 560
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku