Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF představuje novinky pro Busworld 2019

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 10. 2019 • 05:43
3
1

Společnost DAF odhalila novou zadní nápravu a vznětové motory Euro 3 a Euro 5 vhodné pro autobusy, které představí na veletrhu Busworld 2019.

DAF patří po celá desetiletí mezi významné dodavatele dílů, motorů i kompletních podvozků pro výrobce autobusů. Na veletrhu Busworld 2019, pořádaném ve dnech 18. až 23 října v Bruselu, prostřednictvím své divize DAF Components představí novou zadní nápravu pro autobusy a nové motory PACCAR Euro 3 a Euro 5.

Hlavní novinkou pro Busworld 2019 v nabídce DAF Components představuje nová zadní náprava, která má vynikat zvýšením komfortu jízdy, nižší hlučností a především snížením spotřeby paliva přibližně o 2 % oproti dosavadnímu srovnatelnému provedení, za pomoci nové konstrukce s nižším třením.

Nová zadní náprava pak má vynikat i výraznou redukcí hmotnosti. DAF Components uvádí, že je až o 70 kg lehčí než jakákoliv jiná poháněná zadní náprava pro autobusy. Další předností této novinky má být i skutečnost, že výměna oleje je v ní potřeba pouze jednou za 540.000 kilometrů.

DAF Components vedle nové nápravy na veletrhu Busworld 2019 představí i řadu nově vyvinutých motorů PACCAR Euro 3 a Euro 5 pro autobusy. Tyto pohonné jednotky mají být až o 12 % účinnější než motory, které nahrazují a vycházejí z motorů Euro 6, uvedených na trh v roce 2017.

Nový motor Euro 5 PACCAR MX-11 je k dispozici s výkony 300 kW (408 k) a 330 kW (449 k), jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 2100 N.m a 2300 N.m. Nové motory Euro 3 a Euro 5 PACCAR MX-13 jsou k dispozici s výkonem 315 kW (428 k) s točivým momentem 2300 N.m, 355 kW (483 k) s 2500 N.m a 390 kW (530 k) s 2600 N.m.

V nabídce divize DAF Components pro výrobce autobusů a autokarů je i nadále kompletní šasi z distribučního nákladního vozidla DAF LF, které je ideální pro stavbu kompaktních autobusů s 30 až 40 místy.

DAF v současnosti tento podvozek nabízí s rozvorem náprav od 3,05 m do 6,70 m a 4,5litrovým vznětovým čtyřválcem PACCAR PX-5 nebo 6,7litrovým šestiválcem PACCAR PX-7. Oba motory jsou samozřejmě v provedení Euro 6 a disponují výkony od 112 kW (152 k) do 239 kW (320 k).

Zdroj: DAF Trucks N.V.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
NEKDE STACI EURO 3 EURO 5 V BUSECH ???
| 14. 10. 2019
Ta evropa je fakt v hajzlíku.... Papežtější než holky co stoji u E55


Hlavně, že zachvilku budou v Tatře Phoenixu Paccary se zmenšený objemem místo 13L nějakejch 10,9... :D Hnus... a vůbec hnus celej paccar… ve srovnaní s aircooled V8 TATRA :D :P (v tatře se nehoní = pro blbečky v evropě mají paccar a zbytek světa těm stačí Euro 5 a 3 já vtom nevidím problém... my si ty normy zaplatíme, pohoda... ale co chudák Gréta až to zjistí??? Co bude ??? Chudák ještě víc zešílí... :-! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :yes: :yes: :yes: Matrjoška !

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku