Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
DAF: První vozidlo řady LF vyrobeno na Tchaj-wanu

DAF: První vozidlo řady LF vyrobeno na Tchaj-wanu Zdroj: acz

DAF: První vozidlo řady LF vyrobeno na Tchaj-wanu

Z montážní linky společnosti FASC (Formosa Automobile Sales Corporation) vyjelo 13. listopadu první vozidlo DAF LF.

Společnost FASC je zodpovědná za prodej nákladních vozidel DAF na Tchaj-wanu, kde je tato evropská značka aktivní od roku 2006. Po zahájení výroby v polovině letošního listopadu jsou u FASC montovány dvě verze modelové řady LF. První z nich je 12tunové provedení LF45 a druhým je 17tunový model LF55.

Pomocí modelové řady LF, na jejímž kontě je již více než 100.000 vyrobených vozidel, chce DAF společně s FASC upevnit svou pozici na Tchaj-wanu. Podle plánu zde má být v příštím roce smontováno 200 nákladních vozidel této řady.

Vozidla DAF LF jsou na Tchaj-wanu montována z tzv. setů SKD (Semi Knocked Down – částečně rozložené). Ty jsou odesílány z Leylandu ve Velké Británii do Tchaj-peje. Montážní technici společnosti FASC jsou vyškoleni společností DAF, což má u vozidel smontovaných na Tchaj-wanu zaručit srovnatelnou kvalitu jako u vozů vyrobených v Evropě.

Kromě modelu LF montuje společnost FASC od roku 2006 také vozidla DAF řady CF85, jichž bylo na Tchaj-wanu smontováno již více než tisíc.

Historie modelové řady DAF LF navržené a vyráběné právě u Leyland Trucks začíná v roce 2001, kdy byla představena a získala titul Truck of the Year 2002. Druhé bylo v této prestižní anketě Volvo FH12 a třetí tehdy skončil Renault Magnum.

V roce 2009 se modelová řada LF představila s inovovaným interiérem a optimalizovanou pohonnou soustavou. Na konci roku 2010 se rozběhla sériová výroba modelu LF Hybrid a DAF se tak stal jednou z prvních značek, které mají ve své nabídce nákladní automobil s hybridním pohonem.

V současnosti je DAF LF nabízen na evropském trhu v řadě verzí s celkovou hmotností od 6 do 21 tun. Zákazníci mají možnost volby mezi dvěma druhy krátké denní kabiny nebo jednou delší spací kabinou. Konfigurace podvozku jsou nabízeny 4x2 a 6x2.

Paleta pohonných jednotek obsahuje čtyř a šestiválcové vznětové motory PACCAR, splňující emisní normy Euro 5 a EEV. Čtyřválcový motor PACCAR FR o objemu 4,5 litru je dodáván s výkony 103 kW (140 k), 118 kW (160 k), 136 kW (185 k) a 152 kW (207 k) a příslušnými točivými momenty 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm a 760 Nm. Šestiválce PACCAR GR nabízejí z objemu 6,7 litru výkon 165 kW (220 k), 184 kW (250 k), 210 kW (286 k) a 220 kW (300 k) a točivý moment 850 Nm, 950 Nm, 1020 Nm nebo 1100 Nm.