Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu Charade: Končící Yaris začíná nový život

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daihatsu to v Evropě naposledy zkouší s novou generací hatchbacku Charade. Ve skutečnosti je novinka dvojčetem druhé generace Toyoty Yaris.

Toyota je vlastníkem Daihatsu a pro vznik nové generace Charade byla zvolena nejjednodušší cesta. Znaky Daihatsu se objevují na končící druhé generaci Yarisu. Nový model je na světě a od května je nabízen například v sousedním Německu.

Daihatsu Charade je k dispozici pouze s pětidveřovou karoserií. Nabídka motorů je omezena na zážehový čtyřválec 1,33 l s variabilním časováním ventilů Dual VVT-i. Ten poskytuje výkon 73 kW (99 k) a standardně je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Za příplatek 850 eur (okolo 21.000,- Kč) je k dispozici i šestistupňová samočinná převodovka Multi Mode.

Zájemci o Charade mohou v Německu volit jednu ze dvou výbav – Basis za 13.990 eur (zhruba 345.000,- Kč) a Top za 14.740 eur (přibližně 365.000,- Kč). Již základní provedení nabízí sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, ABS, EBD, VSC, TRC, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, autorádio s CD i MP3 přehrávačem a zadní sedadlo dělené a sklopné v poměru 60:40.

Provedení Top přidává přední mlhová světla, elektrické ovládání oken zadních dveří, automatickou klimatizaci, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a zatmavená zadní boční okna. Paleta laků karoserie je pro obě verze omezena na čtyři. Základní červenou doplňují tři metalické laky za příplatek 420 eur (okolo 10.500,- Kč).

Končící druhá generace Toyoty Yaris je v Německu v současnosti nabízena s tří- i pětidveřovou karoserií. Paleta pohonných jednotek kromě čtyřválce 1,33 l (73 kW) obsahuje i 1,0 l VVT-i (51 kW) a turbodiesel 1,4 l D-4D (66 kW). Výbava je rozdělena do čtyř stupňů - Yaris, Cool, Life a Exclusive.

S Daihatsu Charade v základním provedení Basis je motorizací i výbavou srovnatelná pětidveřová Toyota Yaris Cool za 15.050 eur (zhruba 370.000,- Kč), která ale není vybavena systémy VSC a TRC. Daihatsu Charade Top odpovídá Yaris s výbavou Life za 15.950 eur (přibližně 390.000,- Kč).

Daihatsu oznámilo loni v prosinci, že se do 31. ledna 2013 stáhne z evropského trhu. Hlavními důvody jsou náklady na vývoj vzhledem k přísným emisním předpisům a drahý jen. Díky tomu prodej z Japonska dovážených automobilů nepřináší zisk. Charade je tak poslední vlaštovkou.

Za loňský rok na deseti trzích starého kontinentu, kde Daihatsu oficiálně působí, našlo nové majitele jen 19.300 vozů se stylizovaným D ve znaku. Toto číslo představuje pouhých 5,3 % celosvětových prodejů značky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)