Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu v Paříži 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Japonská automobilka Daihatsu, která patří světové specialisty na malé automobily, oslavila v loňském roce 100 let od svého založení. V Paříži prezentuje svou kompletní nabídku, která zahrnuje modely Cuore, Trevis, Sirion, Materia, Terios a Copen.

Vedle sériových modelů si návštěvníci pařížského autosalonu mohou prohlédnout i koncepty Mud Master C a Tanto Custom.

Daihatsu Cuore

V Paříži japonská automobilka věnuje největší pozornost modelu Cuore, který stojí v čele nabídky malých automobilů této značky již od roku 1980. Aktuální sedmá generace tohoto modelu se představila na loňském ženevském autosalonu a nyní se v Paříži představuje s lehce osvěženým vzhledem.

Malý pětidveřový automobil s celkovou délkou 3460 mm má rozvor 2490 mm a pod přední kapotou uložen zážehový tříválec o objem 998 cm³ o výkonu 51 kW (69 k) s točivým momentem 94 Nm. Pohonná jednotka může být spojena s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Kombinovaná spotřeba vozu s manuální převodovkou je 4,4 litru na 100 km, v případě automatické převodovky 5,5 litru na 100 km.

Daihatsu Mud Master C

Tento koncept sice není nejnovější, protože svou světovou premiéru měl již před rokem, což ale neznamená, že se nejedná o zajímavý automobil. Malý automobil krabicovitých tvarů se může pochlubit především svými schopnostmi v terénu.

Pohon tohoto konceptu je totiž řešený s ohledem na zvýšení průjezdové výšky. Točivý moment motoru je vedený na diferenciál a odtud přes poloosu na redukci v náboji kola (zde 16palcová). Jde o převod „do pomala“, který ještě jednou násobí točivý moment. Zároveň se posouvá osa pohonu vůči ose kola tak, aby se zvýšila světlá výška podvozku a diferenciál se co nejvíce vzdálil od silnice. V případě tohoto malého vozu to lze vyjádřit číslem 370 mm.

O pohon vozu se stará motor o objemu 660 cm3, takže Daihatsu Mud Master-C spadá do specifikace Kei-cars. Přesto by mělo tohle auto odvézt pár horských kol nebo motokrosový stroj.

Daihatsu Tanto Custom

Daihatsu Tanto Custom je konceptem odvozeným od druhé generace modelu, který je na domácím japonském trhu nabízen od roku 2003. První generace tohoto vozu se představila na autosalonu v Tokiu v roce 2003 a byla nahrazena druhou generací v roce 2007.

Pětidveřový automobil se vyznačuje karoserií plnou pravých úhlů a i přes své malé rozměry se může pochlubit druhým párem posuvných dveří. Automobilka se s tímto vozem snaží evropským zákazníkům ukázat, že i automobil s celkovou délkou 3,4 m a motorem o objemu 660 cm3 může nabídnout prostorný a luxusně vybavený interiér s koženým čalouněním a dřevěným obložením.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)