Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu zmizí ze starého kontinentu v roce 2013

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 1. 2011
75
10
Zobrazit náhledy (75)
Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu
Japonská automobilka Daihatsu ukončí prodej na evropských trzích za dva roky, v lednu 2013.

Pro toto poměrně drastické opatření existuje několik pádných důvodů. Prvním z nich je zvyšující se konkurence v Evropě. Daihatsu se orientuje na miniautomobily a malé vozy a v těchto kategoriích boj za posledních pár let ohromě vzrostl.

Zatímco dříve zde působilo jen několik značek, dnes jich je v minisegmentu požehnaně: Fiat, Citroën, Peugeot, Renault, Hyundai, Chevrolet, Kia, Suzuki, Toyota, Subaru a cenově se poněkud vymykající Smart a zejména Mini. A chystá se sem i koncern Volkswagen.

Náklady na vývoj nových malých modelů jsou stejné jako u větších automobilů, protože ty musí splňovat přísné evropské bezpečnostní normy. Daihatsu navíc nemá továrny ani vývojové kapacity v Evropě a nové vozy dovážené z Japonska jsou zatíženy cly. Jen je navíc velmi silnou měnou a dále je prodražuje.

Ukončení evropských aktivit se netýká ostatních trhů mimo starý kontinent, kde se automobily Daihatsu prodávají. Služby včetně záručního i pozáručního servisu ale zůstanou zachovány. O náhradní díly nemusí mít zákazníci strach, neboť každý výrobce je má povinnost dodávat pro každý model ještě deset let po ukončení jeho produkce.

V loňském roce prodalo Daihatsu v celé Evropě 18.000 nových aut, například v Německu jich bylo 5.317, v Nizozemí pak 2.029. Přitom za rok 2009 se na silnicích u našich západních sousedů objevilo 10.600 vozů se stylizovaným písmenem D ve znaku a v zemi tulipánů 4.618. Ve Spolkové republice sice úřadovalo šrotovné, ale i tak jsou ztráty markantní.

Z českého trhu značka Daihatsu oficiálně zmizela již v roce 1997. V současnosti tyto vozy prodává jediný dealer, liberecká společnost V. J. Cars. Ve statistikách za rok 2010 se ovšem objevilo pouhých pět kusů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - zdekajinek
okrem toho
| 18. 1. 2011
daihatsu je piata najvacsia automobilka v japonsku takže o jej zánik sa bať nemusim..nahradne suciastky su aj budu,, :-)
Avatar - zdekajinek
daihatsu versus toyota
| 18. 1. 2011
skor si myslim že je to dohoda s toyotou..su v jednom koncerne a navyse vyraba pre subaru model justy -daihatsu sirion...ako mestke auto je neprekonatelné..vlastne som aj rad lebo už teraz je daihatsu rarita...a ludia sa otáčaju čo je to za auto..
Daihatsu
| 16. 1. 2011
Vzdyt je to jen brand Toyota motor company, takze se nic nedeje. Maximalne si to, o co bude zajem, koupite pod znackou Toyoty. Novy perspektivni brand bude ... Prius.
A hotovo...
| 16. 1. 2011
Bohuzial, tento krok sa dal cakat. Nijak inak to ani dopadnut nemohlo. Maly pocet predanych aut na malom trhu (vramci EU, kde Daihatsu obsadzovalo len niektore krajiny), ktore naviac museli byt v Japonsku konvertovane z RHD na LHD - co vsetko vyhanalo ceny Daihatsu v EU neprimerane vysoko. V poslednom case naviac zdrziavanie vymeny/opustenia Copenu, nepredstavenie noveho Sirionu, aj ked v Japonsku sa vyse roka predaval...no, vselico to naznacovalo....

Tipujem ale, ze Terios sa nevytrati nadlho. Viem si velmi dobre predstavit, ze v portfoliu EU Toyoty by dobre nahradil Urban Cruiser, ktory je predajne dost velka slabota.
Moje zkušenost s Daihatsu
| 16. 1. 2011
Pri výběru ojetiny pro přítelkyní se jí se zalíbilo Daihatsu YRV......Na fotkách bazaru nevypadalo špatně, originální doplňky atd. Po prohlédnutí auta naživo, bída....Stáří 3 roky, ale koroze bujela docela slušně a byla šikovně schovaná právé tím originálním oplastováním. Podvozek velmi tvrdý, nepohodlný, motor 1,3 téměř neodhlučněn, papírový výkon super, reálně to bylo líné a jelo to slušně až od 4500 ot...., materiály v interíéru nic moc. Cena se od lepších aut moc nelišila. Takže z mojí zkušenosti se konci v evropě se moc nedivím.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku