Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks a jeho stroje z celého světa

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daimler Trucks na letošním IAA v Hannoveru vedle svých užitkových modelů pro evropský trh představil i pestrou paletu zástupců svých značek z USA, Indie, Číny a Japonska.

Daimler Trucks na IAA v Hannoveru prezentoval především užitková vozidla značek Mercedes-Benz a Setra pro evropský trh. K hlavním hvězdám tohoto koncernu pak patřily koncepty hledící do budoucnosti a rovněž novinka v podobě Fuso eCanter.

Pozornost ovšem přitahovala i expozice s mimoevropskými zástupci Daimler Trucks reprezentujícími značky Auman, BharatBenz, Fuso, Mercedes-Benz, Freightliner a Western Star.

První jmenovanou značku, která je součástí společného podniku mezi Daimler Trucks a Foton Motor, zastupoval tahač Auman 430 EST. Toto vozidlo s evropskými rysy je navrženo a vyráběno pro čínský trh.

K pohonu tahače slouží motor Mercedes-Benz OM 457 o objemu 12 litrů ve spojení s převodovkou ZF Traxon. Podobně jako u evropských tahačů ani v jeho výbavě nechybí ABS a ESP či moderní řešení hlavních i koncových svítilen za využití LED pro denní svícení.

Podobně exoticky jako zástupce značky Auman působí v Evropě i indický BharatBenz 3723R. Tento těžký nákladní automobil s pěti nápravami a celkovou hmotností 37 tun využívá motoru Mercedes-Benz OM 906 o objemu 6,4 litru a výkonu 175 kW ve spojení s manuální devítistupňovou převodovkou.

Japonská značka Fuso, kterou na evropském trhu zastupuje pouze lehký užitkový model Canter, představila v Hannoveru těžký tahač TV-R s třínápravovým podvozkem a dvanáctilitrovým šestiválcem Mercedes-Benz OM 457 o výkonu 315 kW. Toto vozidlo, které si poradí se soupravou o hmotnosti až 100 tun, je určeno pro asijský i africký trh.

Vedle tahače TV-R zastoupoval značku Fuso i multifunkční pracovní stroj FV Super Great V Spider, jehož nástavba nesla čtyři ramena s různými nástroji. Pohonnou jednotkou pro tento model je řadový šestiválec Fuso 6R10 o objemu 12,8 litru s výkonem 338 kW, který je úzce spjat s motory Mercedes-Benz OM 471 a Detroit DD13.

Mezi mimoevropská vozidla Daimler Trucks se zařadil i 9,1 m dlouhý školní autobus Mercedes-Benz z Indie, jehož základem je podvozek 917 RF C s vpředu uloženým vznětovým čtyřválcem o objemu 3,9 litru a výkonu 125 kW, splňujícím emisní normu Euro III nebo IV. Standardem pro tento autobus je mimo jiné ABS, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech a hasící systém.

Severoamerickou produkci Daimler Trucks pak zastoupily dva těžké tahače značek Freightliner a Western Star. První značku reprezentoval vývojový koncept Inspiration Truck, který se v loňském roce stal prvním tahačem s autonomním systémem řízení schváleným pro běžný provoz.

Western Star pak zastupoval sériový model 5700 XE, který se ve své nejnovější podobě představil v loňském roce a představuje vlajkovou loď své značky, k jejímuž pohonu slouží přeplňované vznětové šestiválce Detroit DD13, DD15 a DD16 o výkonech od 258 do 441 kW. Standardně jsou tyto motory spojeny s automatizovanou manuální dvanáctistupňovou převodovkou Detroit DT12.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)