Daimler Trucks, pod jehož křídla patří značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz se vývoji autonomních systémů řízení nákladních vozidel věnuje v posledních letech především prostřednictvím značek Mercedes-Benz a Freightliner.
V souvislosti s vývojem autonomních systémů řízení u Daimler Trucks lze připomenout například koncept Mercedes-Benz Future Truck 2025 z roku 2014. Na tento tahač pro dálkovou dopravu později u značky Mercedes-Benz navázal prototyp rozvážkového nákladního vozidla Urban eTruck, lehký užitkový automobil Vision Van a autobus Future Bus.
V případě značky Freightliner pak byl z pohledu veřejnosti prozatím největším pokrokem projekt Inspiration Truck, který byl představen v roce 2015. Tento prototyp tahače pro dálkovou dopravu s autonomním řízením byl dokonce plně schválen pro běžný provoz na silnicích a dálnicích státu Nevada.
Podle výsledků vývoje a výzkumu již krátce po spuštění projektu Freightliner Inspiration Truck bylo uváděno, že nákladní vozidla pro dálkovou dopravu vybavená systémem autonomního řízení mohou mít až o pět procent nižší spotřebu paliva než srovnatelné stroje bez tohoto systému a rovněž se podílejí na zvýšení bezpečnosti provozu.
Daimler Trucks do jisté míry nyní na tento projekt navazuje v rámci veletrhu Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas představil Freightliner New Cascadia s autonomním řízením úrovně 2. To umožňuje ovládání rychlosti i směru jízdy prostřednictvím kombinace adaptivního tempomatu, systému sledování jízdních pruhů a kamer s radary. Tato novinka není pouhým konceptem, ale míří do sériové výroby a na severoamerický trh.
Zároveň s představením modelu New Cascadia s autonomním řízením úrovně 2 potvrdil Daimler Trucks, že během následujícího desetiletí hodlá investovat do vývoje autonomních systému úrovně 4 pro nákladní vozidla 500 milionů eur (zhruba 12,9 miliardy Kč). Na tuto investici pak naváže vznik 200 nových pracovních míst ve vývojovém centru v severoamerickém Portlandu.