Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar živě: Kolomý si v šesté etapě připomněl těžkou nehodu, Macík se v závěru nudil

Jan Mička
Diskuze (0)
Šestá etapa Dakaru byla okružní a pro kamiony představovala pouze 295 kilometrů. V bivaku jsem vyzpovídal české jezdce.

Druhý lednový pátek se jela poslední bolivijská etapa letošního Dakaru. Nejvíce se nadřely posádky motocyklů, čtyřkolek a automobilů, protože musely ujet 542 ostrých kilometrů. To kamiony měly den o něco jednodušší – 295 kilometrů představuje jednu z nejkratších částí soutěže a celkovým počtem ujetých kilometrů (600) byl kratší pouze úvodní prolog. A ten byl navíc kvůli nehodě čínské pilotky zrušen.

Jako první jsem v bivaku potkal Martina Kolomého (Tatra Buggyra Racing), který měl šestou etapu celkem pernou. „Dnešní etapa pro nás byla hodně náročná. Po jezdecké chybě jsme vylétli z tratě a vjeli do řečiště. Myslel jsem, že jdeme na bok. V druhé polovině jsme udělali druhou chybu, když mi navigátor nahlásil, že za dvě stě metrů bude řečiště. Když jsem zvedl oči, řečiště bylo před námi a my měli na tachometru 130 km/h. Udělali jsme si větší skok, skoro jako v roce 2011 (po těžké nehodě si Kolomý zlomil páteř), ovšem s tím rozdílem, že dnes jsem tady a neodváží mě vrtulník,“ komentoval Kolomý dnešní etapu, kterou dokončil na sedmém místě.

Video se připravuje ...

To Martin Macík junior z týmu KM Racing, který dojel na čtrnáctém místě, měl etapu o dost klidnější. „Jsem rád, že byl start přímo v bivaku v Uyuni, vzhledem k osmnácté startovní pozici kvůli problémům z předchozího dne (na trati měl problém s přírubou turba a ztratil dvacet minut) jsme se ale museli dost prodírat prachem. Předjel jsem asi tři kamiony, dokonce i docela rychle, cesta ale byla prvních 150 kilometrů hodně rozbitá. Později mi začala kvůli velkým nadmořským výškám třeštit hlava a navíc jsem si dvakrát „říznul“ o rám v kabině a musel trochu zpomalit. Posledních asi 120 kilometrů to byla pouze „vypalovačka“ rychlostí 140 km/h, tedy popravdě docela nuda. Myslím, že čtrnácté místo v etapě a třinácté celkově je dobrý výsledek, navíc jsem si zajistil dobrou výchozí pozici pro další den,“ řekl Macík exkluzivně pro Auto.cz po příjezdu do bivaku.

Jaroslav Valtr s druhou Buggyrou dojel na desátém místě, ani jeho ale dnešní šestá etapa moc nenadchla. „Byla to hodně rychlá trať. Ze začátku technická, rozbitá, ztratili jsme jednu pozici a bylo těžké ji získat zpátky. Později jsme se dostali na úseky s omezenou maximální rychlostí a jeli v prachu za ostatními vozy, což nebylo moc záživné. Ani nám se ale nevyhnuly problémy – v úzké ostré zatáčce jsme jeli bokem a sjeli z kamenitého srázu, ze kterého jsme se následně museli hrabat ven a tím ztratili cenný čas,“ komentoval Valtr dnešní etapu.

Okružní etapa z bivaku v Uyuni byla poslední zkouškou v Bolívii. Následujícího dne se vozy přesunou do Salty, kde končí sedmá etapa letošního Dakaru. Den poté je jediný volný v celé soutěži a my jej využijeme k online chatu s vybranými českými závodníky. Účast nám potvrdili nejlepší čeští piloti, máte se tedy nač těšit!

Jan Mička
Diskuze (0)