Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar živě: Letošní ročník je minulostí. Jaroslav Valtr vzdal hold Josefu Kalinovi.

Jan Mička
Diskuze (1)
Poslední etapa Rallye Dakar skončila naprosto fantastickým přejezdem podia v Rosariu. Tým Tatra Buggyra Racing hned po příjezdu do bivaku zhodnotil uplynulý ročník nejtěžší rallye světa.

Rallye Dakar 2016 je minulostí. Pro účastníky si připravila čtrnáct rychlostních zkoušek (prolog a třináct etap) v drsném prostředí Argentiny a Bolívie, a během dvou týdnů několikrát ukázala, proč je právem považována za nejnáročnější podnik svého druhu na světě. Průběh soutěže pravidelně shrnoval Michal Štěpanovský v rámci svého výsledkového servisu, a tento obsah jsme doplňovali reportážemi ze zákulisí. Zhodnocením soutěže v podání týmu Tatra Buggyra Racing dnes uzavřeme živé zpravodajství přímo z Jižní Ameriky.

Pro závodní tým z Roudnice nad Labem to byl třetí Dakar v pořadí a obsazení měl silnější než kdy dříve. Díky dvěma závodním Tatrám, Hummeru a dalším osmi doprovodným vozům se napříč všemi bivaky řadil k největším skupinám vůbec, přičemž síla a špičkové zázemí byla znát především na celkových výsledcích. Jaroslav Valtr, nováček týmu, který dosud jezdil s Liazem, dokončil Dakar na skvělém osmém místě, Martin Kolomý se i přes řadu technických problémů udržel v první dvacítce a dokonce si připsal premiérové etapové vítězství, a Tomáš Ouředníček, který přijel hlavně sbírat zkušenosti, skončil sedmačtyřicátý.

Byl to právě pilot jednoho ze dvou Hummerů v celém poli, který otevíral diskusi po večerním příjezdu do cílového bivaku. „Když jsme přejížděli rampu v Rosariu a viděl jsem tu spoustu skvěle oblečených lidí, měl jsem neuvěřitelnou radost. Soutěž to byla náročná, mohl jsem se však spolehnout na profesionální zázemí velkého týmu a především na navigátora Pavla Vaculíka, který skvěle odváděl svou práci,“ zhodnotil počínání v soutěži Tomáš Ouředníček.

Záhy se přidal i Jaroslav Valtr, který vzdal hold navigátorovi Josefu Kalinovi: „Starý muži, naučil jsi mě, jak se chovat k autu i na silnici, vedl jsi mě celou soutěží a byl jsi mi oporou. Za vše ti děkuji a přeji ti, aby se ti v tom závodním důchodu dařilo, a ještě dlouho jsi s námi vydržel.“

Josef Kalina se Rally Dakar poprvé zúčastnil před třiceti lety a vzhledem k jeho pokročilému věku (narodil se v roce 1949) je jeho počínání v letošním ročníku fascinující. Neobešlo se bez zádrhelů – po jedné z posledních etap slavný navigátor málem zkolaboval, i přes obrovské fyzické vypětí ale bojoval a dovedl Jaroslava Valtra k jeho největšímu úspěchu kariéry. Diskusi uzavíral Martin Kolomý, pilot Tatry 815 Fat Boy: „Nebylo to jednoduché, týmu jsem svými technickými problémy přidělal dost starostí, všechny tři auta ale máme v cíli a myslím, že se rozhodně nemáme zač stydět.“

Tým rozhodně nemá v plánu opájet se letošními úspěchy a hned po příletu do České republiky bude pracovat na přípravách pro další ročník Dakaru. V plánu je nasadit do soutěže třetí Tatru, jejíž pilot je zatím neznámý (spekuluje se o Marku Spáčilovi a Davidu Vršeckém), nicméně ani tento počet nemusí být konečný – čtvrtý vůz by mohl kočírovat například Tomáš Ouředníček. Několikrát bylo prokázáno, že útok týmu Kamaz s podporou ruské vlády není neprolomitelný a s nabytými poznatky bude Buggyra pracovat i nadále. Hlavním cílem je každopádně zisk beduína, kterému chce tým podřídit úplně všechno.

Jan Mička
Diskuze (1)
19. 1. 2016 17:28
Valtr - konec.
Valtr dostal padáka ze stáje Buggyra.
Tato informace byla sdělena po příletu týmu do Prahy - bez bližšího vysvětlení...... ;-\