Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar živě: Letošní ročník je minulostí. Jaroslav Valtr vzdal hold Josefu Kalinovi.

Jan Mička Jan Mička 17. 1. 2016 • 02:32
142
1
Zobrazit náhledy (142)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Poslední etapa Rallye Dakar skončila naprosto fantastickým přejezdem podia v Rosariu. Tým Tatra Buggyra Racing hned po příjezdu do bivaku zhodnotil uplynulý ročník nejtěžší rallye světa.

Rallye Dakar 2016 je minulostí. Pro účastníky si připravila čtrnáct rychlostních zkoušek (prolog a třináct etap) v drsném prostředí Argentiny a Bolívie, a během dvou týdnů několikrát ukázala, proč je právem považována za nejnáročnější podnik svého druhu na světě. Průběh soutěže pravidelně shrnoval Michal Štěpanovský v rámci svého výsledkového servisu, a tento obsah jsme doplňovali reportážemi ze zákulisí. Zhodnocením soutěže v podání týmu Tatra Buggyra Racing dnes uzavřeme živé zpravodajství přímo z Jižní Ameriky.

Pro závodní tým z Roudnice nad Labem to byl třetí Dakar v pořadí a obsazení měl silnější než kdy dříve. Díky dvěma závodním Tatrám, Hummeru a dalším osmi doprovodným vozům se napříč všemi bivaky řadil k největším skupinám vůbec, přičemž síla a špičkové zázemí byla znát především na celkových výsledcích. Jaroslav Valtr, nováček týmu, který dosud jezdil s Liazem, dokončil Dakar na skvělém osmém místě, Martin Kolomý se i přes řadu technických problémů udržel v první dvacítce a dokonce si připsal premiérové etapové vítězství, a Tomáš Ouředníček, který přijel hlavně sbírat zkušenosti, skončil sedmačtyřicátý.

Byl to právě pilot jednoho ze dvou Hummerů v celém poli, který otevíral diskusi po večerním příjezdu do cílového bivaku. „Když jsme přejížděli rampu v Rosariu a viděl jsem tu spoustu skvěle oblečených lidí, měl jsem neuvěřitelnou radost. Soutěž to byla náročná, mohl jsem se však spolehnout na profesionální zázemí velkého týmu a především na navigátora Pavla Vaculíka, který skvěle odváděl svou práci,“ zhodnotil počínání v soutěži Tomáš Ouředníček.

Záhy se přidal i Jaroslav Valtr, který vzdal hold navigátorovi Josefu Kalinovi: „Starý muži, naučil jsi mě, jak se chovat k autu i na silnici, vedl jsi mě celou soutěží a byl jsi mi oporou. Za vše ti děkuji a přeji ti, aby se ti v tom závodním důchodu dařilo, a ještě dlouho jsi s námi vydržel.“

Josef Kalina se Rally Dakar poprvé zúčastnil před třiceti lety a vzhledem k jeho pokročilému věku (narodil se v roce 1949) je jeho počínání v letošním ročníku fascinující. Neobešlo se bez zádrhelů – po jedné z posledních etap slavný navigátor málem zkolaboval, i přes obrovské fyzické vypětí ale bojoval a dovedl Jaroslava Valtra k jeho největšímu úspěchu kariéry. Diskusi uzavíral Martin Kolomý, pilot Tatry 815 Fat Boy: „Nebylo to jednoduché, týmu jsem svými technickými problémy přidělal dost starostí, všechny tři auta ale máme v cíli a myslím, že se rozhodně nemáme zač stydět.“

Tým rozhodně nemá v plánu opájet se letošními úspěchy a hned po příletu do České republiky bude pracovat na přípravách pro další ročník Dakaru. V plánu je nasadit do soutěže třetí Tatru, jejíž pilot je zatím neznámý (spekuluje se o Marku Spáčilovi a Davidu Vršeckém), nicméně ani tento počet nemusí být konečný – čtvrtý vůz by mohl kočírovat například Tomáš Ouředníček. Několikrát bylo prokázáno, že útok týmu Kamaz s podporou ruské vlády není neprolomitelný a s nabytými poznatky bude Buggyra pracovat i nadále. Hlavním cílem je každopádně zisk beduína, kterému chce tým podřídit úplně všechno.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Valtr - konec.
| 19. 1. 2016
Valtr dostal padáka ze stáje Buggyra.
Tato informace byla sdělena po příletu týmu do Prahy - bez bližšího vysvětlení...... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku