Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálnice D3 povede přes Posázaví (fotogalerie)

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
Ministerstvo životního prostředí (MŽP) schválilo západní variantu středočeské části budějovické dálnice D3 přes Posázaví.

Úřad pro její stavbu vydal kladné stanovisko EIA, čímž uznal, že je z hlediska dopadů na životní prostředí přijatelná. Vyplývá to z informačního systému EIA. Stavba podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pravděpodobně nezačne dříve než za osm let.

Šedesátikilometrová trasa vede přes Jesenici, Psáry, Heřmanice a Mezno. Podle ministerstva je přijatelnější než východní varianta vedoucí přes Říčany a Benešov, protože bude mít menší dopad na zdraví obyvatel okolních obcí. I tato méně vhodná varianta je ale pro MŽP přijatelná.

"Stanovisko ministerstva životního prostředí není rozhodnutím o realizaci stavby," řekl ČTK zpracovatel posudku Josef Tomášek. Pouze vypovídá o tom, že je chystaná stavba z hlediska životního prostředí akceptovatelná. Získání kladného posudku dopadu na životní prostředí je ale nezbytné pro pokračování v dalších fázích realizace, kterým je zahájení územního řízení o umístění stavby, dodal Tomášek.

Ředitelství silnic a dálnic teď po analýze závěrů MŽP zahájí přípravu stavby, uvedl ředitel jihočeské ŘSD Josef Pešl. Ředitelství nejprve musí zapracovat do dokumentací připomínky MŽP, získat územní rozhodnutí, poté jej čekají výkupy pozemků a teprve pak může stavba získat stavební povolení. To by podle Pešla mohlo trvat osm až deset let a teprve poté by se mohla komunikace začít stavět.

Trase přes Posázaví dává ŘSD přednost, jako nejvýhodnější ji před několika lety vyhodnotila i expertní komise ČVUT. Pro zahájení územního řízení musí existovat odpovídající projekty, uvedl Tomášek. I během této fáze přípravy se budou k těmto projektům opět vyjadřovat všechny dotčené obce a orgány státní správy. Podmínky ministerstva životního prostředí ale bude příslušný stavební úřad muset respektovat.

Dálniční známky 2012: Cena platnost, výměna

Posudek EIA zdůrazňuje akutní potřebu středočeského úseku dálnice do Českých Budějovic. Hustý provoz na nynějším tahu I/3 ohrožuje zdraví a životy nejen řidičů, ale především obyvatel měst a obcí, jako jsou Benešov, Olbramovice a Miličín. Úsek se navíc nedá projet bez stání v kolonách. Podle normy je rozumná hranice pro dvouproudou silnici deset tisíc aut denně, aktuální číslo je ale dvojnásobné.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (29)
5. 2. 2012 21:55
Ono se nám už HNUTÍ DUHA...
a jim podobní postarají, aby ta dálnice nestála ani za dvacet let. Ve skutečnosti můžeme těmto samozvaným institucím poděkovat nejen za to, že máme dálnice nejdražší (oni ty zbytečný mosty, tunely - viz. Valík u Plzně a hlavně podchody přechody pro faunu "něco" stojí), ale taky nejdéle stavěné.

Zeleným náckům z Huntí duha bych na jejich dementní transparenty, kterými zaplevelili Prahu, dopasal, že ty pozůstalí těch desítek a desítek mrtvých na objížďkách a průjezdech všude tam, kde léta a léta blokovali a blokují dostavby dálnic jim "děkují" stejně jako my všichni za tu zvýšené emise a horší ovzduší.

Podle rozsahu kampaně je asi betonářská lobby, kterou tak halasně kritizují a přitom jí ve skutečnosti nějvíc pomáhají, platí dobře....
5. 2. 2012 21:14
Re: Dálniční síť?
>:-[] >:-[]
4. 2. 2012 21:34
bezpečnost
Pánové,
ono by to šlo, ale nesmělo by se tolik krást ve vedení ŘSD a pak i vlivných firem, které posílaly prachy, třeba na Havlovu nadaci a nikdo neví, kde skončily... A pak by musely být utnutý ty teroristicko-ekologické spolky...
4. 2. 2012 19:45
Re: Nesouhlas jeden vykřičník.
Kolik lidí je ta Vaše "většina" a jak se pozná, že "tomu rozumí" ? Jaká konkrétní jsou ta porovnání ? Není pán tak trochu "ekolog" (betonářská lobby je oblíbený ekofetiš) ? Až bude D3 postavena, jaké asi budou intenzity dopravy na "Strakonické" ? Proč tak té cestě VĚTŠINA lidí samozřejmě říká a ne Budějovická?
4. 2. 2012 16:26
Re: Dálniční síť?
:-)