Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další boj mezi Volkswagenem a Škodou. Kdo bude mít na starosti novou továrnu?

David Bureš David Bureš 27. 11. 2018
29
9
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden
Volkswagen se Škodou nedávnou soupeřil o výrobu modelů střední třídy. Po skončení tohoto souboje je tu však další.

Škoda je sice součástí koncernu Volkswagen Group, mateřská značka je pro ni však konkurentem. A to nejen z hlediska prodejů, ale i v rámci interní spolupráce napříč skupinou. Značky VW Group totiž mezi sebou soupeří o to, kdo získá jaký projekt. Jedním z nich je třeba chystaná nová továrna, která má být vybudována někde ve východní Evropě.

Ta měla být původně primárně určena pro automobilku Škoda, která ve svých českých závodech nestíhá vyrábět, jenže v rámci koncernové strategie bylo rozhodnuto o tom, že se v ní budou vyrábět vozy více značek. Konkrétně se tam vedle Škody Karoq má vyrábět i jeho bratr Seat Ateca a zřejmě i další modely.

A tak se uvnitř koncernu údajně rozhořel boj o to, která značka bude mít nový závod na starosti. Škoda má logicky zájem, protože ji potřebuje, o závod se ale přihlásil také mateřský Volkswagen. Respektive jeho německé odbory, které v novém podniku s levnou pracovní silou vidí potenciál v generování zisků pro značku.

Předseda dozorčí rady koncernu Hans Dieter Pötsch tvrdí, že zatím nebylo rozhodnuto o tom, která značka koncernu nový závod povede. Škoda je ale podle jeho slov jedna z možností.

Ze zákulisních zpráv vyplývá, že nový podnik může vzniknout v Bulharsku nebo Rumunsku a pomůže vytvořit 4.000 až 5.000 pracovních míst. Právě to je důvod, proč se neuvažuje nad jeho vybudováním v Česku nebo na Slovensku. V těchto zemích už není dostatek kvalifikovaných pracovníků pro takovou továrnu, nevýhodou jsou už i přece jen vyšší mzdové nároky pracovníků než více na východě Evropy.

Řešením je ale prý i možné rozšíření některé ze stávajících továren. V tomto směru se prý nabízí buď závod v maďarském Gyoru, který vedle motorů vyrábí i vozy Audi, nebo motorárna v polských Polkowicích.

Lokalita nové továrny je důležitá hlavně pro Škodu. „Je důležité, aby se tento závod nestal konkurencí pro Škodu z hlediska nízkých nákladů a nedostatečného právního prostředí,“ upozorňuje předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík.

Ať už bude závod stát kdekoliv, odstartovat produkci má v roce 2022. Volkswagen Group ho chce vybudovat pro zvýšení své výrobní kapacity a v reakci na aktuální reorganizaci produkce. Německá továrna Emden dnes vyrábějící VW Passat a Arteon se do budoucna zaměří na výrobu elektromobilů, výroba rodiny Passat se tak v nadcházející generaci přesune do továrny Škody v Kvasinách. Její kapacita je ale dnes už tak naplněna, že se hledá volný výrobní prostor pro modely Škoda Karoq a Seat Ateca, které se tam dnes po boku Škody Superb a Kodiaq vyrábějí. Jejich produkci má tak mít na starosti právě nový závod ve východní Evropě.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

No,
steny007
| 28. 11. 2018
...Respektive jeho německé odbory, které v novém podniku s levnou pracovní silou vidí potenciál v generování zisků pro značku.....

pro to stačí snížit platy v německém závodě, když jim o to tolik de >:D
Avatar - Hammunasakra
Oboráři
Hammunasakra
| 27. 11. 2018
Oboráři
Arese
| 27. 11. 2018
Taky pravda. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Oboráři
Hammunasakra
| 27. 11. 2018
:yes: :-!
Oboráři
car
| 27. 11. 2018
Otázka je proč by to měla Toyota prodávat.Mají fabriku, zaškolení, zaběhnutí zaměstnanci..kdo ví jak to dopadne v UK..Je dobře,že Toyota bude v ČR

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku