Další retro návrat? Jak by se vám líbil moderní Peugeot 205 GTi?
Peugeot 205 GTi dnes platí za jeden ze symbolů malých sportovních hatchbacků. Jak by se vám líbil jeho návrat v omlazené podobě?
Peugeot 205 GTi se zjevil v roce 1984, tehdy s atmosféricky plněným 1,6litrovým čtyřválcem o výkonu 76 kW. Později tento motor dostal novou hlavu válců a větší ventily a dával už 86 kW.
Šestnáctistovku ale postupně nahradila nová jednotka, tentokrát o objemu 1,9 litru. Měla 94 kW, ve verzi s katalyzátorem pak 90 kW. Charaktery obou motorů se dost liší, jedna-šestka s kratším zdvihem miluje otáčky, větší 1,9litrový čtyřválec nabízí silnější zátah v nižších patrech otáčkoměru. Z Peugeotu 205 GTi se každopádně díky zábavným jízdním vlastnostem stala legenda, a to bez ohledu na motor pod kapotou.
Grafik Lars O. Saeltzer, který se rád věnuje virtuální modernizaci známých klasických automobilů, si umí představit, že by Peugeot 205 GTi oživil v moderní formě jako svižný elektromobil. Na tuto myšlenku ho ostatně částečně přivedl Renault, chystající návrat slavného hatchbacku 5.
Lars při návrhu moderního Peugeotu 205 GTi samozřejmě vyšel z originálu, takže představuje třídveřový hatchback s podobnými proporcemi a několika detaily, které na původní hot-hatch zřetelně odkazují. Jde například o podobnou masku chladiče s horizontálním žebrováním, černé prvky na karoserii, otvor pod přední registrační značkou, černý B-sloupek nebo dvě lišty na zadním sloupku.
Uvedené tradiční detaily doplňují moderní prvky jako úzké LED světlomety, velká kola, výrazně tvarovaný přední nárazník nebo současná vnější zpětná zrcátka. Nechybí nové logo automobilky Peugeot.