Další slavná značka se vrací ke spalovacím motorům. V modelu, který nadchne i české řidiče
Plány na čistě elektrickou budoucnost měla spousta značek, mnohé ale musely názor změnit. Své o tom ví u Geely, kde se už ke spalovacím motorům vrací Lotus a poprvé se do nich vrhnul Zeekr. Nově návrat k benzínu potvrdil i Smart.
V roce 2019 značka Smart oznámila, že její budoucnost je už pouze elektrická. Tehdejší dva modely Fortwo a Forfour se následně přestaly vyrábět ve spalovacích verzích a do konce životního cyklu už zůstaly jen elektrické. Ve stejném roce se z automobilky stal společný podnik mezi Mercedes-Benz a čínským Geely, kde každá strana drží poloviční podíl.
Za design nových smartů je stále zodpovědný Mercedes-Benz, techniku a vývoj ale obstarává Čína a v tamních továrnách se vozy i vyrábějí. Znovuzrozený Smart je zásadně odlišný od toho původního, současné tři modely jsou totiž SUV. A ne zrovna malé. Vždyť základní #1 má přes 4,2 metru a největší #5 už přerůstá i Škodu Enyaq.
A právě veliké SUV #5 je prvním smartem od roku 2019, které si bude v útrobách vozit spalovací motor. Je to také teprve druhý smart v historii, který má spalovací jednotku pod přední kapotou, a sice po krátce vyráběné první generaci modelu Forfour.
Smart #5 EHD má přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku (120 kW) z vlastního vývoje Geely. To u motoru, určeného pouze pro hybridy, udává rekordní tepelnou účinnost 46,5 %. Spolupracovat by měla s třístupňovou převodovkou, jde tedy o klasický paralelní hybrid. Baterie má více než 40 kWh, k autu ale zatím nejsou žádné podrobné technické údaje. Smart totiž zveřejnil pouze fotky.
Vycházet ale můžeme z příbuzného Geely Galaxy L7, které dostalo stejný pohon. V nabídce je předokolka s kombinovaným výkonem 290 kW a čtyřkolka s 495 kW. Dojezd Galaxy je kolem 1370 kilometrů v kombinovaném režimu.
Vzhledově se hybridní smart neliší od toho elektrického, který se už dá pořídit i v Česku. Pětka stojí na platformě PMA2+, základní elektrický Smart #5 Pro má pohon na zadek, výkon 250 kW, 400V architekturu a LFP baterii o kapacitě 76 kWh.
Už druhá výbava Pro+ přidává 800V architekturu a 100 kWh NMC baterii, zůstává pohon zadních kol s výkonem 267 kW. Čtyřkolky mají stejnou baterku a výkon 432 kW, vrcholem je Brabus se 475 kW. Příchod hybridní verze je pravděpodobný i v Evropě.

Zdroj: Carnewschina, zdroj foto: Smart, zdroj videa: Auto.cz