Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další ufo sedan je na světě, Hyundai představil model Verna

Filip Melich
Diskuze (4)

Automobilka Hyundai představila novou generaci modelu Verna, která převzala nejnovější designový směr značky. Sedan nabídne moderní interiér a dvojici zážehových motorů.

Ufo design modelu Staria se setkal s takovým úspěchem, že Hyundai jeho prvky rozšiřuje na další modely. Jmenujme například novou generaci crossoveru Kona nebo v Evropě neprodávaný luxusně zaměřený sedan Grandeur. Na seznam nyní můžeme připsat další, byť podstatně skromnější sedan, model Verna.

Přestože se u nás už model Accent neprodává, na řadě světových trhů je stále dostupný. Někde se však nejmenuje Accent, nýbrž Verna. Jedním z takových trhů je například indický, na němž nyní značka představila novou generaci modelu. Jde sice o levnější sedan, ale z jeho vzhledu byste to nepoznali. Minimálně ve vyšších specifikacích na fotografiích působí skutečně hodnotně.

Video se připravuje ...

Novinka na délku měří 4.535 milimetrů, na šířku 1.765 mm, na výšku 1.475 mm a její rozvor je 2.670 mm. Verna mezigeneračně narostla – na délku téměř o 10 centimetrů. Účelem bylo zvětšení prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Modernímu vnějšímu vzhledu odpovídá pojetí interiéru, kde se před řidičem nachází spojený pás digitální přístrojové desky a 10,25palcové dotykové obrazovky infotainmentu. Mezi možnými příplatky figuruje například audiosystém Bose s osmi reproduktory.

Hyundai se v interiérech svých vozů snaží zachovat nezbytná fyzická tlačítka, aby nešel cestou ostatních výrobců, kteří většinu ovládacích prvků nahrazují obrazovkami a dotykovými plochami, přesto se v případě Verny vydal cestou redukce. Od sesterské značky Kia si nový sedan vypůjčuje dotykovou lištu na palubní desce, na níž lze přepínat mezi ovládacími prvky infotainmentu a ventilace.

Sedan Verna je zároveň vybaven plejádou jízdních a bezpečnostních asistentů, mezi něž patří například předcházení srážce v křižovatce, udržování v jízdním pruhu, hlídání bezpečného výstupu ze zaparkovaného vozu nebo kontrola okolní dopravy při vyparkování.

Video se připravuje ...

Pohonné jednotky zastupuje dvojice 1,5litrových zážehových motorů. Atmosférická jednotka MPi produkuje 84,4 kW při 6.300 ot/min a 143,8 Nm při 4.500 ot/min. Spolupracuje buďto s šestistupňovým manuálem nebo variátorem. Přeplňovaný motor Turbo GDi produkuje 117,5 kW při 5.500 ot/min a 253 Nm v rozmezí od 1.500 do 3.500 ot/min. Obě maximální hodnoty jednotky jsou v Indii údajně nejlepší v segmentu. Motor spolupracuje buďto s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Nová generace Hyundaie Verna je na indickém trhu dostupná ve čtyřech výbavových stupních: EX, S, SX a SX(O). Ceny s atmosférickým motorem a manuálem startují v přepočtu zhruba na částce 292 tisíc korun, zatímco s variátorem startují na 381 tisících (dostupný až od výbavy SX). Za přeplňovaný motor s manuálem indičtí zákazníci zaplatí nejméně 397 tisíc a v kombinaci s automatem je přijde minimálně na 431 tisíc.  

Filip Melich
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
24. 3. 2023 10:19
Náhodou
zepředu a zezadu se mi to líbí, z boku mi vadí ten prolis na zadních dveřích. Celkově je to ale vzhledově o třídu výš než design jakéhokoliv současného japonského auta (vyjma produkce Mazdy). A ty ceny? Za ty by se tady po tom jenom zaprášilo. My Evropani budeme bohužel zaprášení sedět v čekárně na autobus, případně smrdět s dvacetiletými TDI oktávkami.
23. 3. 2023 22:13
Re: Ten pocit
Zajímavý mozná, ale hezký ani omylem... :-( :no:
23. 3. 2023 07:19
Proč ne?
V Indii začíná být větší konkurence než v EU, navíc jde o nejlidnatější stát.

Automobilky se poučily v Číně a nechtějí to stejné opakovat v Indii.
Avatar - 3_diamanty
23. 3. 2023 02:33
Ten pocit
Ked zistis ze uz aj India ma zaujimavejsie kusky ako nasa uzasna jurop.....