Další ufo sedan je na světě, Hyundai představil model Verna
Automobilka Hyundai představila novou generaci modelu Verna, která převzala nejnovější designový směr značky. Sedan nabídne moderní interiér a dvojici zážehových motorů.
Ufo design modelu Staria se setkal s takovým úspěchem, že Hyundai jeho prvky rozšiřuje na další modely. Jmenujme například novou generaci crossoveru Kona nebo v Evropě neprodávaný luxusně zaměřený sedan Grandeur. Na seznam nyní můžeme připsat další, byť podstatně skromnější sedan, model Verna.
Přestože se u nás už model Accent neprodává, na řadě světových trhů je stále dostupný. Někde se však nejmenuje Accent, nýbrž Verna. Jedním z takových trhů je například indický, na němž nyní značka představila novou generaci modelu. Jde sice o levnější sedan, ale z jeho vzhledu byste to nepoznali. Minimálně ve vyšších specifikacích na fotografiích působí skutečně hodnotně.
Novinka na délku měří 4.535 milimetrů, na šířku 1.765 mm, na výšku 1.475 mm a její rozvor je 2.670 mm. Verna mezigeneračně narostla – na délku téměř o 10 centimetrů. Účelem bylo zvětšení prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Modernímu vnějšímu vzhledu odpovídá pojetí interiéru, kde se před řidičem nachází spojený pás digitální přístrojové desky a 10,25palcové dotykové obrazovky infotainmentu. Mezi možnými příplatky figuruje například audiosystém Bose s osmi reproduktory.
Hyundai se v interiérech svých vozů snaží zachovat nezbytná fyzická tlačítka, aby nešel cestou ostatních výrobců, kteří většinu ovládacích prvků nahrazují obrazovkami a dotykovými plochami, přesto se v případě Verny vydal cestou redukce. Od sesterské značky Kia si nový sedan vypůjčuje dotykovou lištu na palubní desce, na níž lze přepínat mezi ovládacími prvky infotainmentu a ventilace.
Sedan Verna je zároveň vybaven plejádou jízdních a bezpečnostních asistentů, mezi něž patří například předcházení srážce v křižovatce, udržování v jízdním pruhu, hlídání bezpečného výstupu ze zaparkovaného vozu nebo kontrola okolní dopravy při vyparkování.
Pohonné jednotky zastupuje dvojice 1,5litrových zážehových motorů. Atmosférická jednotka MPi produkuje 84,4 kW při 6.300 ot/min a 143,8 Nm při 4.500 ot/min. Spolupracuje buďto s šestistupňovým manuálem nebo variátorem. Přeplňovaný motor Turbo GDi produkuje 117,5 kW při 5.500 ot/min a 253 Nm v rozmezí od 1.500 do 3.500 ot/min. Obě maximální hodnoty jednotky jsou v Indii údajně nejlepší v segmentu. Motor spolupracuje buďto s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Nová generace Hyundaie Verna je na indickém trhu dostupná ve čtyřech výbavových stupních: EX, S, SX a SX(O). Ceny s atmosférickým motorem a manuálem startují v přepočtu zhruba na částce 292 tisíc korun, zatímco s variátorem startují na 381 tisících (dostupný až od výbavy SX). Za přeplňovaný motor s manuálem indičtí zákazníci zaplatí nejméně 397 tisíc a v kombinaci s automatem je přijde minimálně na 431 tisíc.