Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai odhalil techniku nového Grandeuru. Vrchol má V6 a 300 koní

Jan Zajíc Jan Zajíc 15. 11. 2022 • 16:10
28
7
Zobrazit náhledy (28)
Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur Hyundai Grandeur

Necelý měsíc po odhalení podoby sedmé generace Hyundaie Grandeur přichází jihokorejská automobilka s informacemi o technice.

Pro jistotu připomeňme, že model Grandeur, na některých trzích známý jako Azera, je vlajkovou lodí značky. Novinka přitom přijíždí pouhých šest let po představení předchůdce. Šestá generace se světu ukázala v říjnu 2016.

Video se připravuje ...

"Sedmička" nabízí uhlazený, přesto výrazný vzhled, odpovídající současnému designovému jazyku jihokorejské automobilky. Zajímavě řešené jsou také světlomety.

Díky nově představeným informacím o technice víme, že nový Grandeur na délku měří 5035 milimetrů, široký je 1880 mm a vysoký 1460 mm. Rozvor náprav dosahuje 2895 milimetrů. Pro srovnání, sedan šesté generace je dlouhý 4990 mm, široký 1875 mm a vysoký 1480 mm, rozvor činí 2885 mm.

Známe také objemu zavazadlového prostoru: 480 litrů.

V domovské Jižní Koreji je nová vlajková loď značky k dispozici v několika motorizacích. Základ představuje 2,5litrový zážehový čtyřválec poskytující maximální výkon 198 koní a nejvyšší točivý moment 248 Nm.

Z pohledu výkonu následuje hybridní verze kombinující turbodmychadlem přeplňovanou šestnáctistovku se 180 koňskými silami s 60koňovým elektromotorem. Systémový výkon dosahuje 230 koní.

Na vrcholu najdeme vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který dává 300 koní v 6400 otáčkách za minutu a 359 Nm při 5500 min-1.

Zajímavé je, že 3,5litrovou V6 si zájemci mohou objednat také v provedení spalující LPG, ta má ale jen 240 koní.

Všechny varianty se spalovacím motorem využívají osmistupňovou samočinnou převodovku, hybrid má šestistupňový automat. Standardem je pohon předních kol, pro nejvýkonnější provedení je k dispozici čtyřkolka.

Díky uvedení na jihokorejský trh můžeme také nabídnout tamní ceny. Nejlevnější model s 2,5litrovým motorem startuje na částce 37,16 milionu wonů, což je v přepočtu asi 660 tisíc korun. Nejdražší je hybrid za 43,76 milionu wonů, tedy zhruba 776 tisíc korun. Do Evropy se Hyundai Grandeur s velkou pravděpodobností nedostane.

Doporučujeme

Témata
Avatar - twistedTSD
16. 11. 2022 02:26
Re: Cena
Evropa má radši elektrické kompakty za 1.3 M, říkali.
Avatar - Barry Lyndon
15. 11. 2022 22:06
Re: Siera
C a D sloupek trochu ano, jinak ale byla Sierra proti tomuto vrchol vkusu a elegance. Tohle vypadá spíš jako nějaká naprcaná americká kraksna z 90tek...
15. 11. 2022 21:11
Cena
Je úžasná.. Taky bych chtěl šestiválec za 800 klacku. ;-\ Nejsem sice žádný velký fanda H/K, ale tohle je fajn nabídka. A pokud vezmu v potaz mzdy v Jižní Koreje.. Ním..
15. 11. 2022 17:33
Siera
Zo zadu mi to pride vykradnuty ford siera
Avatar - 3_diamanty
15. 11. 2022 17:05
Face
:yes: