Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Grandeur
Hyundai Grandeur
Hyundai Grandeur
Hyundai Grandeur
28
Fotogalerie

Hyundai odhalil techniku nového Grandeuru. Vrchol má V6 a 300 koní

Necelý měsíc po odhalení podoby sedmé generace Hyundaie Grandeur přichází jihokorejská automobilka s informacemi o technice.

Pro jistotu připomeňme, že model Grandeur, na některých trzích známý jako Azera, je vlajkovou lodí značky. Novinka přitom přijíždí pouhých šest let po představení předchůdce. Šestá generace se světu ukázala v říjnu 2016.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 6 oficiálně odhaluje produkční design • Hyundai

"Sedmička" nabízí uhlazený, přesto výrazný vzhled, odpovídající současnému designovému jazyku jihokorejské automobilky. Zajímavě řešené jsou také světlomety.

Díky nově představeným informacím o technice víme, že nový Grandeur na délku měří 5035 milimetrů, široký je 1880 mm a vysoký 1460 mm. Rozvor náprav dosahuje 2895 milimetrů. Pro srovnání, sedan šesté generace je dlouhý 4990 mm, široký 1875 mm a vysoký 1480 mm, rozvor činí 2885 mm.

Známe také objemu zavazadlového prostoru: 480 litrů.

V domovské Jižní Koreji je nová vlajková loď značky k dispozici v několika motorizacích. Základ představuje 2,5litrový zážehový čtyřválec poskytující maximální výkon 198 koní a nejvyšší točivý moment 248 Nm.

Z pohledu výkonu následuje hybridní verze kombinující turbodmychadlem přeplňovanou šestnáctistovku se 180 koňskými silami s 60koňovým elektromotorem. Systémový výkon dosahuje 230 koní.

Na vrcholu najdeme vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který dává 300 koní v 6400 otáčkách za minutu a 359 Nm při 5500 min-1.

Zajímavé je, že 3,5litrovou V6 si zájemci mohou objednat také v provedení spalující LPG, ta má ale jen 240 koní.

Všechny varianty se spalovacím motorem využívají osmistupňovou samočinnou převodovku, hybrid má šestistupňový automat. Standardem je pohon předních kol, pro nejvýkonnější provedení je k dispozici čtyřkolka.

Díky uvedení na jihokorejský trh můžeme také nabídnout tamní ceny. Nejlevnější model s 2,5litrovým motorem startuje na částce 37,16 milionu wonů, což je v přepočtu asi 660 tisíc korun. Nejdražší je hybrid za 43,76 milionu wonů, tedy zhruba 776 tisíc korun. Do Evropy se Hyundai Grandeur s velkou pravděpodobností nedostane.