Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další zachránce Saabu: Čínská Pang Da nakoupí švédská auta za 1,1 mld. Kč

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 16. 5. 2011 • 23:00
63
11
Zobrazit náhledy (63)
Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5
Nový čínský partner současně získá za 65 milionů eur 24% podíl ve firmě Spyker.

Spyker Cars, nizozemský majitel švédské automobilky Saab, uzavřel dohodu s čínskou společnosti Pangda Automobile Trade Co. Ltd., která mu má zajistit dostatek financí na provoz Saabu ve středně dlouhém období.

Dohoda má zachránit švédského výrobce aut před finančním kolapsem poté, co zkrachovalo jednání s jinou čínskou společností, Hawtai Motor Group.

Spyker by měl od Pangdy získat na záchranu Saabu celkem 110 milionů eur (2,7 miliardy Kč). Peníze podle Spykeru umožní automobilce Saab zaplatit dluhy u dodavatelů a v brzké době obnovit produkci. Tu automobilka kvůli nedostatku hotovosti přerušila začátkem minulého měsíce.

"Obě strany jsou přesvědčené, že toto partnerství umožní Saab Automobile a firmě Pangda vytvořit silné podnikání, v počátku v distribuci a následně ve výrobě aut Saab v Číně," uvedl generální ředitel Spykeru a Saabu Victor Muller. "Pangda je progresivní, zisková a dobře kapitalizovaná veřejná firma, která jako největší jednotlivý distributor aut v Číně vidí obrovský potenciál pro naši značku na svém domácím trhu," dodal. Obchodník s automobily Pangda minulý měsíc získal z primární nabídky akcií téměř jednu miliardu USD (17,3 miliardy Kč).

Dohoda zahrnuje ujednání, že Pangda nakoupí vozy Saab v hodnotě 45 milionů eur (1,1 miliardy Kč). Současně získá za 65 milionů eur podíl 24 procent ve firmě Spyker. Nizozemská firma však rovněž upozornila, že některé transakce ještě musí schválit čínské vládní úřady, Evropská investiční banka, General Motors a Národní dluhový úřad Švédska, napsala agentura Reuters.

Související články

Témata
Avatar - ManInBlack
17. 5. 2011 17:53
Re: Čínsky baywatch
A nezapomeň na Italy. Ti neuměj auta vůbec, bo reznou a alfy se ke všemu věčně se*ou. Zato Škodofka je nejlepčí!
17. 5. 2011 16:12
Re: Čínsky baywatch
no jo, to jsou prostě ty zažité urban legends - Oply reznou, Rencky se kazí, ameriky umí jezdit jen rovně, VW je superkvalita a Saab je jen přebouchaný a předražený Opel. Necháva mě to chladným, kdo chce, ten se dopracuje ke skutečnému stavu věcí a kdo nechce, ten at si tláchá ;-)
17. 5. 2011 16:09
Re: Čínsky baywatch
netvrdím, že situácia nie je vážna, ale aj tak zostávám optimistom

snáď toho kombíka ešte dokopú, na toho sa skutočně teším :yes:
17. 5. 2011 15:23
Re: Čínsky baywatch
-Kuko, to nie je malý nedostatok hotovosti...
Jediným zdrojom ich príjmov je predaj áut.. Ak to stojí vyše mesiaca, tak je obrovský problém. Ak im banky nechcú dať ani prekleňovací úver, tak to tiež o niečom svedčí...
Chcel by som sa mýliť, staršne by som sa chcel mýliť, ale nevidím to dobre...
A zmluva s Pang DA im dá možno len pár mesiacov navyše... Čo sa za tú dobu dá stihnúť? Koľko zákazníkov aj z toho mála čo mali, už medzitým prešlo niekam inam?
A čo vývoj novej 9-3... stojí...
Samé zlé správy...
Avatar - ManInBlack
17. 5. 2011 14:48
Re: Čínsky baywatch
Věř a víra tvá tě uzdraví ;-)

njn, číňani jsou tak vzrostlí, že potřebují speciální prodloužené verze, aby se do nich vešli >:D

Problém je v tom, že hodně lidí to neví a přistupují ke všemu tak, že "to říkali v televizi/psali na tom eternetu, tak to musí být pravda". A to myslím celkově.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud