Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Definitivní zářez? V Evropě už nikdo nevyvíjí nové spalovací motory, tvrdí šéf Renaultu

Renault Megane R.S. Trophy
Renault Megane R.S. Trophy
Renault Megane R.S. Trophy
Renault Megane R.S. Trophy
42 Fotogalerie
Diskuze (10)

Všechny investice prý směřují do vývoje elektromobilů a vozů využívajících vodík.

Zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory na území EU po roce 2035 sice není zcela uzavřené téma, jak ostatně ukázalo i nedávné schválení prodeje vozů s motory spalujícími syntetická paliva, přesto se zdá být očividné, že sláva spalovacích motorů v Evropě pohasíná. Stačí se jen podívat na prohlášení různých automobilek.

Například Jaguar plánuje skončit se spalovacími motory již v roce 2025, zatímco Audi chce od roku 2026 představovat už jen nové modely s čistě elektrickým pohonem, přičemž s koncem spalovacích motorů počítá kolem roku 2033.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Kolem roku 2030 chtějí se spalovacími motory (na starém kontinentu) skoncovat také značky Renault, Volvo, Ford Europe, Bentley nebo Rolls-Royce. Elektrifikaci ještě před rokem 2030, tedy minimálně v Evropě, ale slibují i značky jako BMW a Mercedes.

Také koncernové značky Volkswagen, Škoda, Seat a Cupra kladou stále větší důraz na elektrifikaci, v rámci které plánují nabídnout v následujících letech hned několik čistě elektrických modelů různých velikostí a také se zajímavými cenami. Korejské značky jako Hyundai a Kia pak plánují čistě elektrickou budoucnost v Evropě nejpozději od roku 2035.

Při pohledu na plány jednotlivých značek tak vlastně ani není překvapením, že podle generálního ředitele skupiny Renault už dnes v Evropě není nikdo, kdo by v tuto dobu navrhoval zcela nový spalovací motor.

Nemyslím si, že by v Evropě někdo vyvíjel zcela nový motor. Víte, nikdo v Evropě nevyvíjí nový spalovací motor od nuly. Všechny peníze jdou do elektrifikace nebo vodíkových technologií,“ uvedl Luca de Meo v rozhovoru na akci Politico, na který upozornili kolegové z Motor1.

Syntetická e-paliva, díky kterým nakonec bude možné registrovat nové spalovací motory i po roce 2035, označil Luca de Meo za příležitost, ovšem zatím se podle něj jedná spíše o „okrajové řešení“. Bude totiž potřeba výrazně navýšit jejich výrobu a zajistit pevné dodavatelské řetězce. Otázkou však zatím zůstává cena, která je v této době nepříjemně vysoká.

Přesto je zřejmé, že mnoho nyní dostupných motorů v blízké budoucnosti zmizí z nabídky. Jako první na řadě se přitom nabízí zejména vznětové motory a velkoobjemové benzínové motory. Například Bugatti se loučí s motorem W16, zatímco motor V12 je dnes stále vzácnější raritou. V některých případech, jako třeba u Lamborghini, ale velké motory snad alespoň dočasně zachrání hybridizace.

Vstoupit do diskuze (10)