Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deník Czechs4Monte: Neděle a etapa Monako – Valence

Vitek
Diskuze (0)
Amatérský tým plný nadšení navyšuje své ambice. Ale záhy chápe, že Rallye Monte Carlo Historique je jiná liga než závod veteránů v sousední vesnici.

Dneska jsme vystartovali plni očekávání a nadšení. Konečně jsme strávili osm hodin spánku, umyli se a celkově osvěžili v Monaku. Spali jsme v hotelu Fairmont a před námi se na oblohu valilo slunce. Brzy bylo teplo, svěží vítr čechral vlasy těm, kteří je ještě mají.

S číslem 279 jsme startovali až v 10.32 s cílem ujet asi 500 km do Valence. Samozřejmě nás čekala řada testů (konkrétně čtyři), ale i úseky rychlých přesunů. Byli jsme nadšeni, ráno vonělo mořem a benzinem, na parkovišti (všechna auta jsou mimo závod v parc ferme) jsme se seznámili s několika posádkami a probírali zážitky. S celkovými 85 trestnými body jsme soutěž nezačali špatně.

Mířili jsme na sever a jeli, co to dá, už jsme totiž pochopili, že na kávičku není čas. Veškeré zastávky jsme omezili natolik, že jsme se synchronizovaně potkávali s media týmem a servisem. Cesta utíkala rychle, pravidelně jsme se střídali a zvládli víc než deset hodin za volantem bez problémů. Můžeme zodpovědně prohlásit, že škodovka je skvělá a funguje nad očekávání příjemně.

Samotná soutěž je hodně náročná – vše je rychlé, komisaři neúprosní. Než jsme se nadáli, zabloudili jsme v testu, kde je cílem držet průměrnou rychlost 47,1 km/h. Bohužel jsme nebyli dostatečně připraveni, takže jsme ve složitém terénu nezvládli jednu odbočku. Kvůli tomu jsme netrefili průjezdní bod. Věřte nám, že zejména František si to velmi vyčítal… Přijeli jsme se však učit a zbytečné ambice nám nepřísluší. Zde jezdí borci, kteří během třicetikilometrového úseku nasbírají jen několik (nebo žádné) trestné body. A přitom se dobře projedou, stihnou všechny časové kontroly (v testu jich je osm až deset) na metry přesně a samozřejmě se neztratí.

My pochopili, jací jsme proti nim amatéři. Postihla nás velká penalizace – 20.000 bodů. Organizace se s rozdáváním bodů nemaže a s nikým se nebaví. A to, že nás v jednom testu brzdilo jedno Volvo naprosto nesportovním chováním, se neřeší. Komisařům je to prostě jedno.

Ale čert to vem, je to celé úžasné. Atmosféra, přes tři sta závodních aut, lidé, místa, výhledy a ta rychlost! Jedeme sice starým, relativně pomalým autem, ale je to návykové, úžasné. Každý test je plný soustředění, řidičského umění a navigace. Jedeme velmi rychle – tedy zejména při přejezdech, protože testy jsou letos na suchu. Je hodně teplo. Ale nevadí nám to, protože můžeme pilovat sladěnost posádky a dále posunovat schopnosti škodovky s pořádným karburátorem.

Auto nám funguje, servis také, všichni okolo se během prvního dne závodu stali jedním živoucím organizmem, týmem, který chápe své role. A dva blázni v pětibodových pásech? Jsou šťastní, že si mohou plnit tento velký sen. O tom, že Škoda 110 L poprvé projede v Monaku cílem. Uděláme proto všechno. Ale teď už nás omluvte, musíme jít spát. Ráno zase vyrážíme na etapu kolem Valence. Budeme celý den za volantem a snažit se stáhnout co nejníže na body, ačkoliv je nám jasné, že umístění není na této soutěži to důležité.

Text: Czech4Monte Foto: Steering Media

Vitek
Diskuze (0)

Doporučujeme