Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deset značek koncernu FCA je podle analytiků moc

Michal Fokt
Diskuze (27)
Sloučením Fiatu a Chrysleru vznikl moloch, ne nepodobný "zlaté éře" General Motors. Odborníci tvrdí, že uživit deset značek bude problém. Marchionne s tím ovšem pochopitelně nesouhlasí.

Fiat Chrysler Automobile (FCA) je dnes firmou, vyrábějící vozy značek Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Maserati, Lancia, Abarth, Dodge, Chrysler, Jeep, Ram a SRT, což je jedenáct značek (nemluvě o divizi užitkových aut Fiat Professional), přičemž více jich měl už jen General Motors, pokud dobře počítám, před koncem minulého století jich bylo 14. FCA sice ukončí činnost SRT, jehož Viper vrátí zpět pod Dodge a Lancie, i tak ale zbývá devět značek, s užitkovým Fiatem deset.

A tento počet podle finančních analytiků je příliš na to, aby bylo možné ufinancovat plánovanou expanzi (v některých případech až s trojnásobným růstem) osmi z nich (Ferrari zůstane objemově na svém a ani u Abarthu se nepočítá s velký prodejním boomem) s cílem v roce 2018 zdvojnásobit provozní zisk i prodeje.

Marchionne s tím ovšem hluboce nesouhlasí, podle něj má takto FCA pokryty všechny potřebné oblasti trhu, byť přiznává, že menší problém je se značkami Chrysler a Dodge - ne náhodou se hovořilo o možném zavření Dodge, nicméně přestože se tyto automobilky částečně nabídkou vozů překrývají, podle Marchionneho by se jednou sloučenou značkou nepodařilo obsáhnout trh tak dobře. I proto v portfoliu Dodge skončí Avenger a překvapivě i Grand Caravan, značka však bude zachována.

Michal Fokt
Diskuze (27)
21. 6. 2014 12:28
mají pravdu
stylem jakým to vede pan účetní opravdu ne, překrýváním značek naopak znásobí prodeje a ne že každá značka má jen to "svoje", stačí se podívat jak to vede vw, tam je každé auto několikrát a tím pokreje mnohem větší oblast trhu a hlavně značky pak nabízí kompletní nabídku modelů a ne že každá značka má 2-3 modely a pro větší auto se musí jinam, pro sportovnější zase jinam..takhle si image značky nezíská..
13. 6. 2014 22:34
Re: Já vidím jen 8 značek
No popravdě potenciál je slušný, ale to by tu značku musel mít jiný vlastník. Fiat ten potenciál trestuhodně promrhává, až se dostane do doby, kdy zbyde jen historie. Už dnes jsou z portfolia trosky :-(
Avatar - šmoula nešika
13. 6. 2014 13:03
Re: FCA bude v pohode
Jo souhlasím, takhle by to (pro ně) bylo super. Jak řekl Richard Hammond - Ferrari je dnes hlavně firmou na reklamní oblečení. A reklamu Italové potřebují jako sůl.
Avatar - fOE
13. 6. 2014 08:05
Re: Já vidím jen 8 značek
Prodas neco co ma potencial, co ma vyhledove velkou cenu (ale malou cenu aktualni) kdyz prodat nemusis?
13. 6. 2014 01:33
FCA bude v pohode
fiat presiel uz vacsimi krizami, teraz je na vzostupe:
1. ferrari - dojna krava
2. maserati - je na najlepsej ceste sa stat dalsou dojnou kravou niekde na urovni/nad urovnou nemeckej trojky - BRAVO
3. alfa - bude zadokolka, takze priama konkurencia skoro ziadna, aj keby nevysla EU, USA a Cina to istia a s vyvojom pomoze maseratti
1 + 2 + 3 = Tym padom maju poriesenu vytazenost talianskych fabrik, co je jeden z ich najvacsich problemov. A centralu a dane elegantne prestahovali prec z Talianska, dalsi skvely tah...

4. fiat - uzitkove automobily v pohode, male auta v pohode, na ostatne sa mozu vykaslat, zvysit vyrobu napr. v PL a v Taliansku vyrabat iba premiu...
5. abarth je len taka okrajovka, moze tunovat co chce, trebars aj RAM:D, namiesto punta budu tunovat mazdu, a ta sa bude predavat ako teple rozky...
6. lancia pozastavena, co je O.K.

7. US: Chrysler, Dodge, Jeep a spol. - nemusia priniest xy modelov, ani vynajst automobilizmus nanovo, staci ak prinesu zopar poriadnych modelov, nie su to dokonale auta, takze len to nepobabrat - dat tam poriadny automat, lepsi interier, moderne hracky - nova 200 a Renegate vyzeraju slubne...