Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designér Jaguaru Ian Callum kritizuje velké dotykové displeje v autech

Aleš Dragoun
Diskuze (8)

Ian Callum se pustil do kritiky velkých dotykových displejů, jaké má například Tesla. Podle něj jsou zbytečné...

V moderních vozech si našly místo dotykové displeje. Leckdy už jsou velké skoro jako obrazovky notebooků. Prim zde hraje Tesla s Modelem S, jejíž dotykový pevný tablet na výšku má 16 palců. Následují ji další, třeba Toyota a koncern FCA. Systémy některých značek jsou navíc pomalé a jejich ovládání nebezpečné při jízdě. Půjde do něčeho podobného i Jaguar?

 

Čtyřiašedesátiletý Skot Ian Callum, který působí v roli ředitele oddělení designu britské automobilky dvě dekády a odklonil se radikálně od tradičních tvarů svého předchůdce Geoffa Lawsona, má s velkými obrazovkami v autech problém. Na otázku, zda uvnitř nějakého budoucího modelu uvidíme minimálně dvanáctipalcový displej podobný iPadu od Apple, odpověděl rezolutně „Ne.“ Stalo se tak v úterý při představení modernizovaného modelu XE v nově zrekonstruovaném showroomu na Manhattanu v New Yorku.

 

XE, který byl v nejaktuálnější podobě odhalen v únoru, má systém dvou dotykových obrazovek ve středu palubní desky, horní obsahuje hlavní informace a funkce, spodní pak ty vedlejší, třeba ovládání klimatizace.

 

Callum říká, jakkoli to může znít zvláštně: „Dávají řidičům pocit, že jsou součástí něčeho mechanického. Pokud jedete rychlostí 130 km/h, případně vyšší – a to v některých zemích legálně můžete – nechcete se zabývat nějakým velkým displejem jenom proto, abyste nastavili zrcátka, případně si upravili sedačku. Musíte být schopni si cestu autem užít bez toho, abyste se na něj dívali déle než milisekundu.“

 

Pravda, v Německu se legálně dá jet více než stotřicítkou, americká Montana dokonce krátce ve druhé polovině devadesátých let zrušila dálniční rychlostní omezení úplně. Na ostrově Man pak nejsou zavedena mimo obce. Výjimkou je i texaská State Highway 130 s limitem 137 km/h (85 mil/h).

Aleš Dragoun
Diskuze (8)

Doporučujeme

23. 4. 2019 13:23
Re: Čekal jsem, až se někdo
:yes: Ty si ale vylízaná hlavička. ;-)
Avatar - Googlit
22. 4. 2019 20:04
Mno
„Dávají řidičům pocit, že jsou součástí něčeho mechanického. Pokud jedete rychlostí 130 km/h, případně vyšší – a to v některých zemích legálně můžete – nechcete se zabývat nějakým velkým displejem jenom proto, abyste nastavili zrcátka, případně si upravili sedačku. Musíte být schopni si cestu autem užít bez toho, abyste se na něj dívali déle než milisekundu.“ Nvm, já už si na elektřinu v autech docela zvykl a představa mechanického ovládání sedačky nebo zrcátka (obzvlášť toho u spolujezdce) ve 130kmh mi připadá jako úlet. Ještě v autě velikosti citigo bych to chápal ale jak se tam ten rozumbrada jako v normálně velkém autě za jízdy nahýbá?
Avatar - pradeda777
22. 4. 2019 19:25
Čekal jsem, až se někdo
ohledně této věci ozve. Nečekal jsem ale, že to bude taková kapacita. :yes:
22. 4. 2019 17:29
Re: kritizuje to ted protoze to nemaji
Zkus si to přečíst a pak si budeš připadat u svého prvního příspěvku připadat trochu hloupě.
22. 4. 2019 16:40
kritizuje to ted protoze to nemaji
za par let az to bude standard a vsude tak to bude povidat jinou. ja mel display v Evoque a ted C klass a uz bych bez toho nechtel. pristi auto chci urcite s celou pristrojovkou jako display (nova a klass, e,s atd)