Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designér postavil z moderního Ferrari jedinečnou poctu unikátní legendě 60. let

Jan Zajíc Jan Zajíc 26. 1. 2021 • 05:08
51
3
Zobrazit náhledy (51)
Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari Breadvan Hommage Ferrari 550 Maranello se proměňuje v moderní Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 250 GT SWB Breadvan Ferrari 550 Maranello

Ferrari 250 GT SWB Breadvan patří mezi nejzajímavější auta šedesátých let minulého století. Jeden designér mu teď postavil moderní poctu.

Ferrari 250 GT SWB Breadvan s třílitrovým vidlicovým dvanáctiválcem a nezaměnitelnými liniemi své karoserie, stojícími za přezdívkou „pekařská dodávka“, vzniklo jako závodní auto.

Základem tohoto závodního vozu se stalo Ferrari 250 GT SWB z roku 1961, které Giotto Bizzarrini v roce 1962 přestavěl pro závodní tým Scuderia Serenissima.

Nová karoserie s extrémně nízkou přídí, rovnou střechou a strmě zakončenou zádí měla díky svým aerodynamickým vlastnostem přispět k dosažení lepších jízdních výkonů. To se skutečně povedlo a Ferrari 250 GT SWB Breadvan patřilo při svém prvním startu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v roce 1962 mezi špičku, ale muselo bohužel pro technickou poruchu odstoupit ze sedmého místa.

Neúspěch v Le Mans si tento vůz vynahradil řadou následujících úspěchů, z nichž lze zmínit například první místa ve třídě GT v Guards Trophy v Brands Hatch a závodě do vrchu Ollon-Villars v roce 1962. Aktivní závodní kariéra tohoto vozu pokračovala do roku 1965 a následně se v rámci závodů historických vozů znovu rozběhla již v roce 1973.

Designér Niels van Roij jako základ své moderní pocty použil Ferrari 550 Maranello, tedy dvoumístné kupé s téměř 5,5litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 357 kW (485 k), které se vyrábělo v letech 1996 až 2001. Na motor však Van Roij nesahal.

Zato design se výrazně proměnil. A nejde jen o provedení zadních partií, které vzor kopírují skoro identicky. Designér upravil i příď, kterou vybavil některými prvky inspirovanými právě původním Breadvanem. Jde například o otvory v kapotě nebo průhled do motorového prostoru. Změnila se i světla.

Uvnitř se objevují budíky s retro vzhledem, 550 dostala také nové sedačky s čalouněním kombinujícím kůži a Alcantaru, poutka místo klik nebo jinou řadičku.

Vypadá to zajímavě, že?

Související články

Témata
30. 1. 2021 18:26
...
Sorry ale tohle se mi vůbec nelíbí :no:
27. 1. 2021 09:49
Re: Za mě krásná práce !
Původní Breadvan byl nádherný, protože ho ta záď opticky prodlužovala. Tohle má ten zadek hodně násilný a ani ten předek mi moc dobrý nepřijde...ale je to Ferrari, takže :yes:
26. 1. 2021 21:50
Za mě krásná práce !
Komu čest, tomu čest ! A vzhuru na covidove války, když né ty v mimoni... minions wars... :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku