Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designér Volkswagenu sdílel skicu zajímavého SUV. Nikdy ho nevyrobí

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Jak by asi vypadal Volkswagen Amarok, kdyby byl SUV? To se asi nikdy nedozvíme, ledaže by nám designér VW Užitkové vozy ukázal skicu tohoto konceptu. 

V nové generaci je Volkswagen Amarok dílem spolupráce s automobilkou Ford. První generace se prodalo v počtu 830.000 kusů a tak má nový populární pick-up, která dorazil na trh v roce 2023, na co navazovat.

Na sdílené platformě, na které od roku 2019 inženýři Volkswagenu a Fordu pracovali, je postavený další pick-up Ford Ranger. Z něho Ford postavil také odvozené SUV s názvem Everest, které se prodává v Austrálii, Asii a Africe. 

Volkswagen již dříve avizoval, že SUV na základě Amaroku nenabídne: „Vždycky se objeví nápad postavit robustní SUV na základě pick-upu, ale my si myslíme, že pick-up v současnosti přináší našim zákazníkům nejlepší hodnotu,” prohlásil tehdy Lars Kraus, člen představenstva divize Volkswagen Užitkové vozy. 

Designéři si ale rádi hrají a občas nám ukazují skici modelů, u kterých nás nutí ptát se, co by, kdyby? Jednu takovou sdílel na svém profesním profilu Albert Kirzinger, šéf designu Volkswagen Užitkové vozy a ano, je na ní model SUV Amarok. 

Video se připravuje ...

Oficiální skica odhaluje, jakým směrem by se design SUV odvozeného od Amaroku pravděpodobně vyvíjel. Ale nepočítejme s tím, že by se na podobném voze skutečně pracovalo - víceméně ho není kde prodávat. 

Například Ford Everest se překvapivě neprodává ve Spojených státech a to kvůli potencionálnímu střetu zájemců o model Bronco. V Evropě se také nenabízí a tak už zbývá pouze africký, asijský a australský trh. A to je pro dva modely se stejnou technikou a minimálními rozdíly skutečně málo. 

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Doporučujeme

26. 1. 2024 00:00
Nikdy ho nevyrobí.
Vďaka Bohu.
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2024 08:05
Přesně toto by měl VW dělat
namísto pickupu, kterých je milion. Druhá řada sedaček skládací, třetí vyndávací. Náhrada za LC7.
25. 1. 2024 07:50
Na této skice není nic zajímavého
Bohužel, globalizace designu aut dosáhla svého maxima, což i přes neobvykle vysoký počet nových značek a modelů uváděných na globální trh v posledních letech nepřináší vyšší kvalitu, ale jen chaos, unifikaci vzhledu a orientaci na zbytečnosti typu "kolik displejů o co největší velikosti vecpeme do interiéru". Důkazem je i (nejen zde na ACZ) prezentovaná idea SUV od Volkswagenu. Nuda, zaměnitelnost, nic zajímavého. Přesně to se hodí napsat k této skice.