Direct hybrid a Bluetec hybrid: hybridní třída S
Ani Mercedes-Benz nemohl zůstat stranou v době, kdy se ekologie a úspor paliv dotýká většina debat o budoucnosti automobilu. Na IAA jsme proto mohli poprvé spatřit nový Mercedes třídy S jako hybrid, kombinující elektromotor se spalovacím motorem. Výrobce zvolil pro svou vlajkovou loď tzv. kategorii mild hybridů, což znamená, že automobil není schopen pohybu výhradně na elektromotor. Ten tak slouží jen k pokrývání špiček při akceleraci resp. pomáhá akumulovat kinetickou energii při brzdění.
Bluetec hybrid je kombinací vznětového šestiválce z S 320 CDI a elektromotoru integrovaného mezi spalovací motor a automatickou převodovku. V době filtrů pevných částic zůstává hlavním problémem vznětových motorů produkce oxidů dusíku (NOx), kterou může výrazně (až o 80%) snížit proces Selective Catalytic Reduction (SCR), spočívající v dodatečné úpravě výfukových plynů dodáváním asi 0,1l močoviny každých 100 km. Kombinovaný výkon hnacího ústrojí činí 179 kW, a točivý moment pak 575 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,2 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Direct hybrid kombinuje elektromotor se zážehovým šestiválcem z modelu S 350, který však má spalování řízené paprskem vstřikovaného paliva. Odpovídající hodnoty základní parametrů činí 221 kW, 395 Nm, 7,5 s, 250 km/h.
Vyloučením neproduktivního běhu spalovacího motoru a rekuperací energie lze podle výrobce docílit snížení spotřeby paliva o 25 % (Bluetec hybrid má v kombinovaném cyklu spotřebu 7,7 l/100 km) resp. 20% (Direct hybrid potřebuje 8,3 l/100 km) ve srovnání se standardními modely bez elektromotorů.