Divoký stop/start VW Tiguan 1.5 eTSI na videu. Jaký vlastně dává smysl?
Mild-hybridní patnáctistovka Volkswagenu Tiguan je charakteristická zvláštním chováním systému stop/start. Takhle se chová v různých režimech.
S nástupem elektrifikace do moderních aut se v nejnovějších vozech koncernu Volkswagen objevuje nová motorizace 1.5 eTSI, která nahrazuje tradiční neelektrifikovanou variantu 1.5 TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG. V Česku se s ní setkáváme už delší dobu, ale nedávno upoutala naší pozornost, když jsme testovali nejnovější Volkswagen Tiguan v akční výbavě People.

Redakční test tohoto kompaktního SUV vám přineseme už zítra a netradičně jsme si pro vás připravili upoutávku. Během týdenního seznamování se s vozem se základní zážehovou motorizací 1.5 eTSI s maximálním výkonem 96 kW (130 koní) jsme jej natáčeli v různých provozních režimech, protože startuje a zhasíná motor každou chvíli, někdy i vícekrát během popojíždění na pár metrech.
V našem novém videu, zaznamenávajícím digitální přístrojový štít vozu, si můžete všimnout, jak tiguan pracuje s různými nastavení jízdních režimů i vypínatelného stop/startu. Ten se při deaktivovaném režimu chová nelogicky – při zastavování vozu zhasne motor, a jakmile stojí, podle zvoleného nastavení. V tu chvíli je to už zbytečné. Když se motor při deceleraci zastaví, po zastavení už může zůstat stát.
Jak se mild-hybridní Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI chová v různých režimech nastavení motoru, dvouspojkové převodovky a stop/startu, můžete vidět v našem videu a technické vysvětlení i další zajímavosti vám přineseme už zítra v našem testu.
Odhalíme vám také, co všechno v dnešních volkswagenech ovlivňuje chování stop/startu. Vysvětlil nám to sám školicí technik českého zastoupení značky.