Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhá Škoda Octavia Pro pro Čínu: Podívejte se, o co přicházíme a kolik místa vzadu nabízí

Jan Zajíc Jan Zajíc 16. 3. 2021 • 22:44
31
20
Zobrazit náhledy (31)
Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro

Česká automobilka Škoda před týdnem představila novou Octavii určenou výhradně pro čínský trh. Díky novým fotografiím se můžeme podívat, co ve srovnání s evropskou verzí nabízí navíc.

Čínská Octavia Pro je ve srovnání s evropským provedením především o 64 milimetrů delší, na délku měří 4.753 mm, rozvor se natáhl o 44 milimetrů na celkových 2.730 milimetrů.

A jak tvrdí Škoda, všech 44 milimetrů z prodlouženého rozvoru je využito ve prospěch cestujících na zadních sedadlech. Prostor vzadu totiž tradičně u čínských zákazníků patří mezi nejsledovanější parametry. Představu o jeho množství v Octavii Pro najdete v galerii.

Vzhledem k větší délce může být zajímavé také srovnání natažené Octavie se Superbem, který je jako liftback dlouhý 4.869 mm a má 2.836mm rozvor. 

Čínská Octavia se však částečně liší i designem. A nejde jen o jinou délku a pozměněný profil, který určuje delší střecha, Škoda verzi pro svůj nejdůležitější trh vybavila nárazníky ve stylu sportovní verze RS a k dispozici jsou také prvky jako černá střecha, černá vnější zpětná zrcátka nebo kola z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Světla jsou standardně vybavena technologií LED.

V interiéru je novinkou výhradně trojramenný volant (v Evropě můžeme mít dvouramenný) a infotainment s 12palcovým dotykovým displejem zahrnuje některé online funkce šité na míru čínským zákazníkům.

Octavia Pro je standardně vybavena víceprvkovou zadní nápravou a její pohon se motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, spojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Doporučujeme

Témata
18. 3. 2021 08:06
To je strašný....
Škodováci se snad zbláznili. Jezdit v pětimetrovým krámu sám v jednom člověku po městě, to je fakt sen každého blbého Čecha i Číňana. To auto má co dělat uvézt svoji vlastní váhu a nikoliv uvézt jen sobeckého šoféra v jednom. A plaťte pohonné hmoty za ten náklad a rozjezdy po městě. - To je ekologie v množství spalin na 1km!
Avatar - Dinar
17. 3. 2021 08:43
Re: Pro Evropana zcela nepochopitelná verze....
Když ty si chceš sakra koupit... Hm, je úplně jedno, co chceš ty, tohle je Čína a zákazníci zjevně mají jiné preference než ty. Prodloužené verze standardních evropských modelů jsou tam oblíbené napříč značkami i třídami. Motor 1,4 tsi je naprosto ok, nic silnějšího netřeba, v Číně se nejezdí rychle ani na prázdných silnicích, Číňanům je úplně jedno, co mají pod kapotou, motor vůbec neřeší. Naopak digitál, konektivita, to je jejich naprostá preference, plus pěkná porce chromu z venku. Jinými slovy, jestli si má Škoda, která prodává za ceny podobné evr. premii, tj. podstatně vyšší než za co prodávají místní značky, udržet alespoň nějaký prodej, jde na to s touto oktávkou dobře.
Avatar - Dinar
17. 3. 2021 08:34
Re: Rozumná velikost
Pořád je to otázka posazu, v nějakém starém Italovi bych ti dal za pravdu, v octavii jako v čemkoliv středoevropském se dá sedačka posunout tak, abys i s metrem devadesát nemusel sedět jak na nočníku. ;-)
Nlauda sem ten svůj nářek píše pokaždé, zjevně si neumí sednout.
Avatar - Blue Sun
17. 3. 2021 07:21
Re: Pro Evropana zcela nepochopitelná verze....
Tak víš, jak to je... stačí točítka na klimu a je vše dokonalé.
Avatar - Emel
16. 3. 2021 19:27
Re: Pro Evropana zcela nepochopitelná verze....
Tohle je menší a snad levnější... a motor tam je asi 1.4TSI.

BTW... moc hezká konfigurace :yes: