Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhý Land Rover Defender za dveřmi. Jeho vzhled prozradily patentové nákresy

David Bureš
Diskuze (9)

Land Rover Defender od příchodu na trh postupně rozšiřuje nabídku karosářských verzí. Třídveřový model 90 a pětidveřový model 110 podle očekávání doplní i větší bratr.

Původní Land Rover Defender zákazníky lákal nejen na úžasné terénní schopnosti, ale také na pestrou nabídku karosářských variant. Právě tou se inspirovala i novodobá varianta tohoto modelu uvedená na trh v roce 2020. Nejprve dorazila pětidveřová verze 110 s délkou 5.018 mm a rozvorem 3.022 mm, po níž následovala krátká třídveřová varianta 90, s délkou 4.583 mm a rozvorem 2.587 mm. Nyní se rýsuje nejdelší provedení, s přídomkem 130.

O příchodu dlouhého Land Roveru Defender 130 se ví vlastně už od debutu novodobé generace tohoto automobilu. Nyní však byl prozrazen i jeho vzhled, díky patentovým snímkům.

Ty dokazují, že se automobil od kratšího provedení 110 odliší delším zadním převisem. Prodlouženo tak bude i boční prosklení, stejně jako okénka na hraně boků karoserie a střechy. Právě střecha bude mimochodem po celé délce prakticky vodorovná.

Z interní prezentace uniklé ještě před oficiálním představením auta přitom odhalila, že Defender 130 bude dlouhý 5.100 mm. Rozvor má činit 3.022 mm jako u verze 110, prakticky shodná má být také výška 1.915 mm.

Novinka má zaujmout hlavně klienty opravdu žádající velký vnitřní prostor. Vždyť Defender 110 je sice sedmimístným vozem, třetí řada sedadel je ale spíše nouzová, sama automobilka tak hovoří o konfiguraci 5+2. To u Defenderu 130 by zadní řada sedadel mohla být plnohodnotná. Navíc se mluví také o možnosti osmimístné konfigurace, s třemi sedadly v první řadě. Naopak terénní schopnosti se kvůli prodlouženému zadnímu převisu karoserie logicky mírně zhorší.

Nabídka motorů by pak měla odpovídat kratším variantám Defenderu. Na českém trhu jsou dnes dostupné s mildhybridními šestiválci o objemu tří litrů. Vznětové zastupují verze D200 (147 kW), D250 (183 kW) a D300 (221 kW), benzinové pak P400 (294 kW). Vrcholem je pak pětilitrový osmiválec P525 s 386 kW.

Land Rover Defender 130 se podle původních plánů měl představit už v srpnu 2020, pandemie koronaviru a následný nedostatek výrobních komponentů ale jeho příchod opozdila. Podle posledních zpráv by vůz měl debutovat v létě 2022. Není přitom vyloučen ani příchod dalších derivátů, použitá platforma technicky umožňuje třeba pick-up, byť v plánu není.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - curwasportiva
23. 1. 2022 15:59
Re: Čísla 90, 110, 130...
Tak on to hlavne neni Defender, tak se neni cemu divit…
23. 1. 2022 09:00
Zbytočnosť
Za mňa, je to jedno zbytočné auto. Snáď, len na ťahanie jachty k moru, alebo koní na privese. Podvozok využiteľný akurát na motokrosovom okruhu.
Avatar - MS-sport
23. 1. 2022 08:36
Re: Slovo do pranice!
ano ten poslední model od Land Roveru.....tahle skica odhaluje nejdelší verzi. Za mě jednoznačně Toyota Land Cruiser 150. Poměr cena/výkon/kvalita... :-) :yes:
23. 1. 2022 08:32
Re: Slovo do pranice!
Land Rover je co? nějaký nový model? Defender už je SUV, na rámu zůstaly jenom Wrangler, Rexton, Land Cruiser a Géčko. A pro jiné trhy Pajero...
Avatar - MS-sport
23. 1. 2022 08:13
Re: Slovo do pranice!
V čem by těmto třem mohl konkurovat? :-)