Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dálnice D3
Dálnice D3
Dálnice D3
Dálnice D3
12 Fotogalerie

Dnes otevírá další část dálnice D3. Hotová přitom ještě není

Část dálnice D3 Ševětín-Borek chtěl stát původně dokončit v březnu 2020, nakonec se však stihne otevřít ještě letos.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo část dálnice D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,7 kilometru. Úsek staví firma Eurovia CS, náklady jsou zatím 1,27 miliardy Kč bez DPH, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Otevření se zúčastní i ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Část Ševětín-Borek chtěl stát původně dokončit v březnu 2020. "Stavba není hotová, ale podle norem a zákonů unese bezpečný provoz, proto nebudeme čekat (se zprovozněním) na dokončení. Máme řidiče rádi, jakmile to jde, stavby zprovozňujeme," uvedl Rýdl.

Na úseku, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků. V září tam silničáři zprovoznili 50 metrů dlouhou část, jejíž dostavbu blokovala žaloba majitele pozemku proti vyvlastnění, kterou soud zamítl v květnu.

Letos na jaře začali silničáři stavět obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard Kč, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. U části Hodějovice - Třebonín nastala začátkem září změna: italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které tento úsek staví, sdružení v podstatě opustila. Obchvat by měl být hotový v létě 2022.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je nyní 70 kilometrů. D3 z Mezna k hranicím s Rakouskem by měla být hotová v roce 2024, celá dálnice D3 z Prahy k hranicím do roku 2028, řekl letos v červenci premiér Andrej Babiš (ANO).