Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do aukce míří jedinečné Porsche, tovární retro přestavba Carrery 996 s technikou GT3

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Restomody vozů Porsche jsou dnes vcelku běžnou záležitostí, nyní však do dražby míří unikátní model, který je vlastně továrním restomodem postaveným v rámci programu Sonderwunsch.

Vozy Porsche ze série Sport Classic, která cílí na staromilce a nabízí retro design v kombinaci s moderní výkonnou technikou a manuální převodovkou, si okamžitě získala ohromné množství fanoušků. Ostatně stačí připomenout, že první série 250 kusů z roku 2009 se vyprodala do 48 hodin od představení. Ceny přitom rozhodně nebyly lidové.

První série vozů Sport Classic byla postavena na základech modelu 911 generace 997, v loňském roce pak automobilka představila novou sérii, tentokrát postavenou na základech modelu 911 generace 992. Kromě toho ale vznikl ještě jeden speciální vůz, který by se dal označit za předchůdce této série. Jedná se však o naprostý unikát, který postavila divize Porsche Sonderwunsch.

Video se připravuje ...

Jak nejspíš fanoušci značky dobře vědí, tato divize „Speciálních přání“ se zaměřuje na stavbu unikátních zakázkových vozů. Model s označením Classic Club Coupe přitom vznikal ve spolupráci s Porsche Club of America, který by se k první sérii vozů oficiálně jinak nedostal. Nebyla totiž nabízena v zámoří.

Na vytvoření jedinečného speciálu pracoval Grant Larson, ředitel Porsche Special Projects a designér odpovědný například za design modelu 986 Boxster a Carrera GT, slovo však měla i organizace Porsche Club of America. Základem přestavby se mělo stát Porsche 911 Carrera generace 996 z roku 1999, které ovšem dostalo několik zásadních úprav.

Vzadu si můžeme všimnout výrazného ducktail spoileru, který byl ručně vyráběn a odkazuje na ikonický model 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972. Takzvaná double-bubble střecha s dvojicí oblouků pak odkazuje na běžnou praxi v motosportu, kde si takto pomáhali s hledáním prostoru pro helmy na hlavách posádky.

Vůz byl lakován speciální šedou barvou Sport Grey Metallic, která je symbolem většiny modelů v rámci série Sport Classic. Všimnout si ale můžeme i světle šedých metalických závodních pruhů na kapotě a střeše s lehkým nádechem odstínu Club Blau. V podbězích pak vidíme 18“ litá kola Fuchs.

Kabina vozu by měla nabídnout tradiční styl vozů série Sport Classic, včetně vzoru Pepita kombinujícího čalounění černou a břidlicově šedou kůží a látkou. Na fotkách navíc můžeme vidět i speciální sadu zavazadel v tom samém vzoru. Ty nejzajímavější změny se však odehrály pod kapotou.

Vůz je totiž osazen technikou modelu 911 GT3 generace 996.2. Pod kapotou je tedy uložen kapalinou chlazený 3,6litrový plochý šestiválec, spojený s šestistupňovým manuálem a točící až 8000 ot./min., jehož výkon dosahuje 280 kW (381 k) a 385 Nm točivého momentu. Technici si navíc z GT3 vypůjčili i kompletní podvozek, včetně brzd.

Video se připravuje ...

Vůz se měl v roce 2022 zúčastnit jízdy napříč severní Amerikou, během které se zastavil na přehlídkách a dalších akcích pořádaných Porsche Club of America. Nyní je však vystaven na aukčním portálu Broad Arrow Auctions, kde čeká na nového majitele. Bohužel neznáme ani očekávanou cenu, s ohledem na výjimečnost vozu by však mohla být astronomicky vysoká.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme