Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger dostal nový šestiválec Pentastar

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Na jaře představený vidlicový šestiválec si našel cestu i pod kapotu Challengeru.

Americké automobilky Ford, Chevrolet a Dodge stále předvádějí, že historii lze opakovat. Stejně jako na konci šedesátých let i v současnosti zuří konkurenční boj mezi modely Mustang, Camaro a Challenger.

Sportovně střižená kupé i nyní soupeří o přízeň zákazníků a opět se opakuje situace, kdy se Ford s Chevroletem přetahují o první místo v prodejích, zatímco Dodge zůstává pozadu. Jeho situaci, alespoň v souboji šestiválců, má vylepšit nový motor Pentastar, který měl na jaře premiéru v Jeepu Grand Cherokee.

Atmosférický zážehový V6 o objemu 3,6 litru je pro použití v Challengeru naladěn na výkon 224 kW (305 k) při 6350 min-1 a točivým moment 363 Nm při 4800 min-1. Končící šestiválec o objemu 3,5 litru, který pohání Challenger SE modelového roku 2010 má výrazně nižší výkon 184 kW (250 k) při 6400 min-1 i točivý moment 339 Nm při 3800 min-1.

Nová pohonná jednotka má zároveň s vyšším výkonem nabídnout i nižší spotřebu paliva. Její hodnoty automobilka prozatím nezveřejnila. Kromě generační výměny šestiválců prodělal Challenger pro modelový rok 2011 i lehkou modernizaci zavěšení kol a brzdového systému.

Při srovnání s přímými konkurenty vychází najevo, že se Challenger výkonem dotáhl na šestiválcový Mustang. Motor Fordu o objemu 3,7 litru nabízí výkon 224 kW (305 k) při 6500 min-1 a točivý moment 380 Nm při 4250 min-1.

Chevrolet Camaro je v současnosti nejvýkonnějším šestiválcovým pony carem. Jeho motor o objemu 3,6 litru disponuje výkonem 230 kW (312 k) při 6400 min-1 a točivým momentem 377 Nm při 5200 min-1.

Koncern Chrysler Group LLC má s motorem Pentastar 3,6 V6 velké plány, což dokazuje jeho použití v řadě modelů. U Chrysleru jej využívají modely Town&Country, 300 a 200. V Jeepu Grand Cherokee měl premiéru a u značky Dodge bude kromě Challengeru pohánět i Charger, Avenger, Durango a Journey. V roce 2014 by jím měla být vybavena alespoň třetina všech vyrobených aut amerického koncernu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Barrichello
27. 10. 2010 10:01
Re: manuál
No že to tam nedává(al) Lexus, BMW, MB či Cadillac.....
Avatar - Barrichello
27. 10. 2010 10:01
Re: HEMI
Nebo si to taky pořídit
[odkaz]
27. 10. 2010 09:46
Re: HEMI
Nezbývá mi, než Ti závidět!
Avatar - gld
26. 10. 2010 18:13
Re: manuál
Či to nebude tým, že americkí zákazníci na žužlanie plastov zvysoka prcajú a tak sa tomuto trendu dlhodobo prispôsobujú aj výrobcovia, hm? ;-)
Avatar - Barrichello
26. 10. 2010 12:09
Re: manuál
Oni to vylepšují. Ten původní interiér je ostudou MB, který když už tam nacpal své vlastní starší díly, tak mohl udělat něco i s interiérem, halt asi enstál o konkurenci svých modelů no.
Jinak nemohl být problém tam dát něco lepšího a kvalitněšjího. No aspon že to jde opticky vylpešit.