Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger málem přesedlal na platformu Alfy Romeo

Filip Melich Filip Melich 6. 10. 2022 • 06:23
51
6
Zobrazit náhledy (51)
Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger 50th Anniversary Edition Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody

Šéf automobilky Dodge se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že pro model Challenger bylo zvažováno přesedlání na platformu Giorgio od Alfy Romeo. Proč k tomu nedošlo?

Znovuzrozený model Challenger představila americká automobilka Dodge v roce 2007 a hned v tom následujícím odstartovala výroba a dodávky zákazníkům. Model si navzdory věku drží poměrně stabilní prodejní čísla, ale jeho konec se blíží. Dodge jako rozlučku postupně odhaluje speciální edice v sérii nazvané Last Call. Zhruba v roce 2015 se ale Challenger mohl dočkat poměrně radikální proměny.

V jedné z epizod Autoline Network Podcast šéf Dodge, Tim Kuniskis, odhalil, že bylo zvažováno využití platformy Giorgio od italské automobilky Alfa Romeo. V roce 2013 tehdejší koncern FCA, který je nyní součástí většího Stellantisu, přemýšlel, co bude s modelem Challenger dál. Ve hře byla modernizace stávajícího provedení vozu, nebo přepracování modelu na základě platformy Giorgio. Jak už víme, padlo rozhodnutí osvěžit dosavadní techniku.

Kuniskis v podcastu řekl: „Na platformě Giorgio bychom měli auto, které by, upřímně řečeno, bylo lehčí a s lepšími jízdními vlastnostmi.“ Proč tedy dostala přednost pouhá modernizace stávající techniky, představená v roce 2015? Dle Kuniskise byla hlavním důvodem skutečnost, že tento přerod by model postavil do přímé konkurence s Fordem Mustang a Chevroletem Camaro.

Kuniskis popsal tehdejší uvažování Dodge, které se této situaci chtělo vyhnout: „Jsou to skvělá auta, jsou to fantastická auta, proč bychom s nimi měli soupeřit na jejich pískovišti? Zůstaňme na vlastním pískovišti a buďme od nich kompletně odlišní, jděme vlevo, když oni jdou vpravo, snažme se vlastnit tento prostor.

Dodge Challenger na platformě od Alfy Romeo by nabídl nižší hmotnost a lepší jízdní vlastnosti, ale ve výsledku by přímo konkuroval sportovněji pojatému Mustangu a Camaru, což pro Dodge nebylo zajímavé. Modernizace stávající techniky také znamenala nižší náklady na vývoj, potažmo vyšší výdělky na každém prodaném kusu.

Protože víme, jak solidní prodejní pozici Challenger navzdory staré technice má, zpětně se rozhodnutí automobilky jeví jako správné. Na druhou stranu je škoda, že Challenger s podvozkem Alfy Romeo nevznikl – mohl nabídnout skutečně zajímavé svezení.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - Dinar
7. 10. 2022 07:51
Re: Zrovna včera jsem jezdil v základní Giulii...
U julče je od začátku škoda, že nedostala šestiválec, nějakou podladěnou verzi toho čtyřlístkového V6. Nemluvě o dýzlu, nemluvě o kombíku, to auto se mohlo prodávat, takhle mimo QV jen paběrkovala. Už to byl nevyužitý potenciál a v rámci FCA bylo vyloženě mrháním, že ten julčí základ nepoužili na nějaký jiný neesúvečkový model.
7. 10. 2022 05:37
Re: Zrovna včera jsem jezdil v základní Giulii...
Základ 1500 kg. Ale i těžší verze s pohonem 4x4 do 1600.
6. 10. 2022 18:42
Re: Zrovna včera jsem jezdil v základní Giulii...
Ted uz je asi pozde protoze ta platforma nebyla delana na hybridni auta.... ale proc to neresili pred peti lety to mi hlava nebere.
Avatar - speedfred
6. 10. 2022 16:56
Re: Zrovna včera jsem jezdil v základní Giulii...
Síce neviem ako jazdi základná Giu ale základ auta sa fakt podaril a je výborný, len neviem dôvod (€€€?) prečo to nezdieľajú/nezdieľajú aj s ďalšími značkami už v blbom FCA. Teraz by na tom mohli kľudne postaviť aj Krišota 508 alebo nejakého Kaktusa u Citróna.
6. 10. 2022 16:15
Zrovna včera jsem jezdil v základní Giulii...
.... 2.0T, 200koní, 17" kola... čili benzínový základ. To auto je neskutečné - takovou kombinaci agility, komfortu a jízdní jistoty nenajdeš :yes: tím že je to relativně zastaralé auto tak je lehké (nevím, z hlavy nějakých 1400kg) a proto i s těma 200PS a 8st. ZF fakt pěkně upaluje.

Neříkám, že zrovna Charger by na té platformě měl být - tam by asi fakt chyběl rozvor atd. Ale je prostě debilita tehdejšího FCA, že na ní postavil jen Giu a Stelvio a jinak NIC. Kdyby na to dali nějaké kupátko, byla by to euforie, i s těma blbýma 200k....

Ale oni tam celkově jsou tak nějak na hlavu, takže žádné překvapení.... konstruktéři dobří, ale ekonomicky a marketingově jak bez mozku.