Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge: Motory Hellcat a HEMI mají skončit v roce 2019

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 8. 2015 • 03:52
69
50
Zobrazit náhledy (69)
Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger Dodge Charger
Velkoobjemové osmiválce pod kapotami kupé a sedanů značky Dodge mohou být za pár let minulostí, kterou nahradí přeplňované čtyřválce a šestiválce.

V loňském roce udělal Dodge velkou radost všem příznivcům skutečných amerických svalů, když představil nejprve kupé Challenger SRT Hellcat a následně sedan Charger SRT Hellcat. Oba tyto modely spojuje kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hellcat o objemu 6,2 l a výkonu 527 kW (716 k).

Zájem o kupé a sedany s tímto motorem je tak velký, že Dodge pro modelový rok 2016 přistoupil ke zdvojnásobení produkce, aby se mu podařilo uspokojit co největší počet zájemců.

I přes obchodní úspěch extrémně výkonných osmiválců se nyní objevila informace o jejich plánovaném konci, za níž stojí zdroj z JeepTrackhawkForums . Podle něj má produkce motoru Hellcat skončit v roce 2019 a spolu s ním se má stát minulostí i atmosférický vidlicový osmiválec HEMI o objemu 6,4 l, který disponuje výkonem 362 kW (492 k).

Za koncem dvojice u severoamerických zákazníků oblíbených osmiválců mají podle neoficiálních informací stát především stále přísnější emisní limity CAFE (Corporate Average Fuel Economy).

Oba zmiňované osmiválce pak mají být v závislosti na modelu nahrazeny novými twin-turbo čtyřválcovými nebo twin-turbo šestiválcovými motory.

Témata
Avatar - Barrichello
21. 8. 2015 14:21
Re: Svět se v pr**l obrací
Nesebraly, mohly se jim převést ty peníze za uprchlíky. A záreven za ty darmožrouty kolem nich.
21. 8. 2015 14:04
Re: Svět se v pr**l obrací
Je sice fakt, ze seniori a nemocne deti nejakym prebytkem netrpi, ale prredstava, ze se jim sebraly penize, aby bylo na uprchliky, je dost zkreslena.
21. 8. 2015 14:01
Re: pomaly ale isto
Tak ale to delas kdyz se jedes projet, ne kdyz jedes na kole, abys nemusel pesky, nebo autem.
21. 8. 2015 13:44
Re: pomaly ale isto
Já tedy kolikrát sjedu kopec, jen abych ho mohl vyjet. A někdy to dělám opakovaně. Ale že bych přijel propocený a ufuněný? Kopce se dají jet i na pohodu, když na to přijde. A skvělé jsou proto, že představují vyšší zátěž při nižší rychlosti. S rostoucí rychlostí totiž roste hluk a setkání s hmyzem jsou méně příjemná. Záleží samozřejmě také na počasí. Jak píše blue.sun, když do toho šlápneš, tak se zapotíš i na rovince. Jen to bude ve vyšší rychlosti než v kopci.
21. 8. 2015 12:19
Re: Svět se v pr**l obrací
Tyhle argumenty o plastových víčkách čtu hlavně na novinkách ... Teď jsem se po tom trochu pídil a VZP nechtěla nějaké holčičce zaplatit hipoterapii (jízda na koni) a bazén, i když jí to tak super pomáhalo při léčbě mozkové obrny. To jsou teda ale zlotřilci ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud