Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge v Ženevě 2009

Diskuze (0)
Prodej vozů značky Dodge v Evropě, přes klesající tendenci celého trhu ve druhé polovině roku, vzrostl. Značka za to vděčí novým modelům Avenger a Journey, zájem ale dramaticky klesl o Caliber.

Účast na autosalonu v Ženevě je povinností i pro americké značky, které doma řeší existenční problémy. Dodge chce dobývat globální trhy, a tak do Ženevy přivezl alespoň detroitskou studii Dodge Circuit EV, která v sobě spojuje sportovní automobil a čistě elektrický pohon, a dobře proto zapadla do celkové nízkoemisní atmosféry autosalonu.

Circuit EV

Prototyp Dodge Circuit EV v praxi ukazuje kombinaci výborných jízdních výkonů a elektrického pohonu. Design připomíná model Dodge Viper - maska chladiče rozdělená křížem na čtyři otvory, nízká přední kapota nebo přední a zadní světla používají stejné tvarové řešení. Circuit EV má ale původ u britského Lotusu, jemuž vděčí za lehkou stavbu, kratší rozvor, tvar kabiny a kratší záď s aerodynamickou brzdou. Výrazným prvkem je oranžový lak Tangoreen.

Interiér je zařízený s ohledem na funkčnost. Řidič i spolujezdec jsou usazeni ve sportovních skořepinových sedadlech. Přístrojový štít obsahuje klasické analogové ukazatele doplněné o digitální displej s informacemi o elektrickém pohonu. S poněkud strohým designem interiéru ale kontrastuje relativně bohatá výbava zahrnující prémiový audiosystém, klimatizaci nebo tempomat. Navíc sedadla, středová konzola a palubní deska jsou potažené kůží.

Pohon těch správných (zadních) kol zajišťuje elektromotor o výkonu 200 kW. Díky němu Dodge Circuit EV akceleruje z 0 na 96 km/h za méně než 5 sekund a sprint 400 metrů s pevným startem trvá jen 13 sekund. Maximální rychlost je 192 km/h. Elektrická energie je uložená v lithiových bateriích, které se dobíjí z rozvodné sítě. Dojezd na jedno nabití je 240-320 km.

Vnější rozměry 3900 x 1714 x 1150 mm a rozvor 2330 mm jsou na americké sportovní auto překvapivě malé. Technický základ, stejně jako většina vývojových prací, pochází od britského Lotusu. A ten jak známo ctí co nejnižší hmotnost a tedy i rozměry ve prospěch lepší dynamiky a jízdních vlastností.

Jak to vše půjde dohromady s novým hnacím ústrojím a novou americkou módou elektrických kupé, na to si ještě musíme počkat.


Diskuze (0)