Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge v Ženevě 2009

25. 9. 2009 • 23:36
19
Zobrazit náhledy (19)
Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV Circuit EV
Prodej vozů značky Dodge v Evropě, přes klesající tendenci celého trhu ve druhé polovině roku, vzrostl. Značka za to vděčí novým modelům Avenger a Journey, zájem ale dramaticky klesl o Caliber.

Účast na autosalonu v Ženevě je povinností i pro americké značky, které doma řeší existenční problémy. Dodge chce dobývat globální trhy, a tak do Ženevy přivezl alespoň detroitskou studii Dodge Circuit EV, která v sobě spojuje sportovní automobil a čistě elektrický pohon, a dobře proto zapadla do celkové nízkoemisní atmosféry autosalonu.

Circuit EV

Prototyp Dodge Circuit EV v praxi ukazuje kombinaci výborných jízdních výkonů a elektrického pohonu. Design připomíná model Dodge Viper - maska chladiče rozdělená křížem na čtyři otvory, nízká přední kapota nebo přední a zadní světla používají stejné tvarové řešení. Circuit EV má ale původ u britského Lotusu, jemuž vděčí za lehkou stavbu, kratší rozvor, tvar kabiny a kratší záď s aerodynamickou brzdou. Výrazným prvkem je oranžový lak Tangoreen.

Interiér je zařízený s ohledem na funkčnost. Řidič i spolujezdec jsou usazeni ve sportovních skořepinových sedadlech. Přístrojový štít obsahuje klasické analogové ukazatele doplněné o digitální displej s informacemi o elektrickém pohonu. S poněkud strohým designem interiéru ale kontrastuje relativně bohatá výbava zahrnující prémiový audiosystém, klimatizaci nebo tempomat. Navíc sedadla, středová konzola a palubní deska jsou potažené kůží.

Pohon těch správných (zadních) kol zajišťuje elektromotor o výkonu 200 kW. Díky němu Dodge Circuit EV akceleruje z 0 na 96 km/h za méně než 5 sekund a sprint 400 metrů s pevným startem trvá jen 13 sekund. Maximální rychlost je 192 km/h. Elektrická energie je uložená v lithiových bateriích, které se dobíjí z rozvodné sítě. Dojezd na jedno nabití je 240-320 km.

Vnější rozměry 3900 x 1714 x 1150 mm a rozvor 2330 mm jsou na americké sportovní auto překvapivě malé. Technický základ, stejně jako většina vývojových prací, pochází od britského Lotusu. A ten jak známo ctí co nejnižší hmotnost a tedy i rozměry ve prospěch lepší dynamiky a jízdních vlastností.

Jak to vše půjde dohromady s novým hnacím ústrojím a novou americkou módou elektrických kupé, na to si ještě musíme počkat.


Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud