Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dopravní omezení na dálnici D1 pro letošek skončila. Na kamiony teď čeká zákaz předjíždění

ČTK ČTK 25. 11. 2019 • 02:44
72
17
Zobrazit náhledy (72)
Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 10.46 Také na dalších dvou úsecích v realizaci Eurovie mezi Souticemi a Loktem či Koberovicemi a Humpolcem se nasazení jejích zaměstnanců nezlepšuje. Na přibližně 66. kilometru zachycujeme dělníky, již se doslova schovávají. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 12.33 Čtvrtý námi kontrolovaný úsek představuje Humpolec-Větrný Jeníkov, na kterém letos většinově působí Skanska. Ten platí jednoznačně za nejprázdnější. Snímek z 94,9. kilometru názorně ilustruje zdejší situaci: odstavená technika, dělníci nikde. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 13.56 Předposlední úsek našich zastávek tvoří Velký Beranov-Měřín, kde funguje trojlístek firem Strabag, Eurovia CS a Metrostav. Míra zevlování je tu masivní. Kupříkladu na 125,3. km si pán práce absolutně nevšímá. Zato mačkání mobilu jej baví hodně. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 15.02 Poslední námi analyzovanou částí je Velké Meziříčí- západ a Velké Meziříčí-východ na kilometrech 141 až 146, kterou obsluhuje Metrostav. Tady si dělníci stěžují, že je jich o víkendech na stavbě málo. Jedním z nich je tento muž na 143,6. kilometru. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 16.14 Úsek (neomezených možností) Velký Beranov-Měřín nepřekvapuje ani při cestě do hlavního města. Na 126. kilometru vládne dobrá nálada, padají fórky, jen chuť makat jaksi chybí. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 18.09 Pozitivní příklady lze na D1 spočítat na prstech jedné ruky. Jeden z nich zaznamenáváme na konci v samém fi nále naší trasy na 27,6. kilometru, kde na mostě zaníceně armuje celá skvadra. Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje Jak se na D1 o víkendech (ne)pracuje 22. září 15.28 Při zpáteční cestě do Prahy provoz houstne a vznikají kolony. O to citlivěji reagujeme na pracovní nasazení dělníků.

Stavební práce na dálnici D1 budou pokračovat zase až na jaře. Novinkou pro zimní sezonu bude i zákaz předjíždění pro kamiony na vybraných úsecích.

Opravy dálnice D1 v Kraji Vysočina pro letošek skončily. V noci na pondělí zmizela poslední dopravní omezení i v úsecích u Větrného Jeníkova na Jihlavsku a Velkého Meziříčí na Žďársku. ČTK to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘDS) Jan Rýdl. Stavební práce budou pokračovat od příštího jara.

ŘSD nyní připravuje rozmístění elektronických dopravních značek, které budou ve dvou úsecích D1 na Vysočině upozorňovat kamiony na zákaz předjíždění v případě špatného počasí nebo husté dopravy. "Budeme je instalovat tak, aby nejpozději 1. prosince stály a byly funkční," řekl Rýdl. Opatření bude zatím platit od prosince do konce února příštího roku. Premiér Andrej Babiš (ANO) minulý týden uvedl, že zákaz předjíždění kamionů bude ve směru na Brno od 79. kilometru po 103,5. kilometr a na Prahu od 133,5. kilometru do 104. kilometru.

Území Vysočiny se letos týkaly čtyři z šesti akcí modernizace dálnice mezi Prahou a Brnem. Opravované úseky D1 na Vysočině v součtu měří 43 kilometrů, na všechny se stavbaři zjara vrátí. Tento víkend dělníci odstraňovali provizorní dopravní značení mezi 98. a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova a mezi 144. až 148. kilometrem u Velkého Meziříčí.

Od loňska je rozestavěných skoro 14 kilometrů D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde ŘSD kvůli zpoždění prací vyměnilo firmy. Zakázku za 1,75 miliardy korun nejdřív dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Další práce zhruba za 640 milionů korun tam letos udělala společnost Skanska. Výběr dodavatele pro zbývající část zakázky ředitelství dokončuje. "Předpokládám, že ještě do konce letošního roku se nám podaří podepsat smlouvu," řekl v neděli novinářům generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Nejvýhodnější nabídku podle informací ŘSD podala Skanska, která nabídla dokončit opravu tohoto úseku za 31 týdnů a požaduje zhruba 1,4 miliardy korun bez DPH.

Od letošního jara stavbaři pracují mezi Velkým Beranovem na 119. kilometru a Měřínem na 134. kilometru a mezi exity 141 a 146 u Velkého Meziříčí. Obě tyto stavby mají být dokončeny v roce 2021, dohromady budou stát 3,4 miliardy korun bez daně. Opavy D1 mezi Koberovicemi a Humpolcem za 1,097 miliardy korun bez daně začaly letos v září, potrvají do listopadu 2021.

Rekonstrukce D1 mezi Prahou a Brnem je rozdělena do 20 úseků, dokončeno je 13. Příští rok by měli být stavbaři na sedmi částech dálnice měřících dohromady 71 kilometrů.

Související články

Témata
Avatar - Jenik3
25. 11. 2019 22:59
A3 v Deutschlandu
Podobne jako ceska D1 se rekonsruuje nemecka dalnice A3 (https://cs.wikipedia.org/…3_(N%C4%9Bmecko)), akorat nemci zvetsuji kapacitu ze soucasnych 2+2 na 3+3 a v nekterych usecich (Frankfurt, Spessart) na 4+4. Jde jim to o poznani svizneji nez v CR a taky museji prekonavat kopce a udoli. Navic A3 je nasobne delsi nez D1.
Avatar - _Karel_
25. 11. 2019 17:10
Re: Tragédie
:yes: jj
25. 11. 2019 17:04
Re: Tragédie
To je jedna věc a dělají to i jinde (svodidla, povrch, pak most, viz. D7 pár let zpět), ale ok, člověk by to snad i přežil, jak už je z toho rezignovanej. Ale když je to za rok samá díra, mostní spáry jsou ÚVP (úplně v pr...), napojení jednotlivých úseků příšerné a zvedá se do vln několik centimetrů vysokých (D11 např. nyní), to je fakt na palici. Ale když Ministerstvo dopravy vedou opravdoví nekecači a makači, kteří za 6 let podělají tendr na mýto 2x, staví dálnice ve stylu zahrneme do toho rekonstrukci, to je jak nová dálnice... Ale tak co chtít od vlády kterou vede jelito, co by bez dotací krachlo a s nejvyššími příjmy stát dovede do stavu, že bude prodávat hmotné rezervy a zadržovat lidem přeplatky daní o polovinu déle, aby to aspoň na oko zaplácl.
Avatar - WinDiesel
25. 11. 2019 15:26
Re: Tragédie
Hitlerovy dálnice rozšířili a zrekonstruovali před pár lety
nebyly v horším stavu než stará dobrá D1
Avatar - _Karel_
25. 11. 2019 13:14
Re: Tragédie
Pamatuju a souhlasil jsem s tebou. Tohle by dnes u nás bylo nemožné. :-( :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku