Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dostavba D11 z Hradce Králové k Jaroměři by mohla začít příští rok

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Na spojení obou měst nejsou podle tabulek Státního fondu dopravní infrastruktury peníze, Dan Ťok si ale potíže s financemi nepřipouští.

Dostavba alespoň jednoho úseku dálnice D11 z Hradce Králové směrem k Jaroměři by mohla začít v ideálním případě v roce 2016. Novinářům to při návštěvě Hradce Králové řekl ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj záleží především na získání všech pozemků a poté stavebních povolení.

Podle Ťoka jsou na trase mezi Hradcem Králové a Jaroměří dvě vyvlastňovací řízení s majiteli pozemků. „Pokud se nedohodneme s těmi majiteli, což stále nevylučuji, tak jsem přesvědčen, že proběhne standardní vyvlastňovací řízení a ta situace by se mohla řešit rychleji a pružněji, než jsme byli zvyklí," řekl Ťok. Z Jaroměře by komunikace měla pokračovat na polské hranice, v Královci u Trutnova se má napojit na připravovanou polskou silnici S3.

Ťok uvedl, že výkupy pozemků pod budoucí dálnicí pomohl urychlit loni schválený zákon umožňující výkupy za násobky původní cen. „Dneska díky poslancům dáváme návrh úpravy zákona, který by měl výkupní cenu sjednotit na osminásobku. Řekl bych, že je tu pro všechny otevřené jakési okno příležitosti, kdo to bude schopen prodat teď, tak ještě má možnost využít té vyšší částky," řekl Ťok.

Ministr představitele kraje i měst ujistil, že připravovanou dostavbu dálnice D11 by neměl blokovat nedostatek peněz. „My jsme připraveni, jakmile bude majetkoprávní vypořádání a stavební povolení, zahájit stavby této důležité komunikace a pokračovat i přesto, že dneska například v těch tabulkách Státního fondu dopravní infrastruktury nejsou," řekl Ťok.

Stavbaři nyní před Hradcem Králové dokončují zhruba 2,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D11. Stavba za 1,1 miliardy korun se naplno rozběhla před rokem, hotová by měla být v létě roku 2017. Nejsložitější stavbou v tomto úseku bude mimoúrovňová křižovatka v Kuklenách.

Stavba dálnice před Hradcem Králové stála od roku 2006 kvůli nevykoupeným pozemkům. Zatím dálnice ve směru od Prahy končí před Hradcem Králové a motoristé z ní sjíždějí přes křižovatku u Opatovic nad Labem či přes provizorní sjezd u Libišan.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (9)
Avatar - JohnyRnR
19. 10. 2015 20:38
Re: D11
Je pravda, že je docela velkorysá, spíš bych si takovou uměl představit v Sedlicích nebo u Plotiště, kde se připojuje nebo bude připojovat R/D35, než na křížení se starou Poděbradskou, ale že by tam nebyl provoz... 8-s
Avatar - JohnyRnR
19. 10. 2015 20:35
Re: nechapu
On to zas není takový rozdíl, D11 do Jaroměře i R35 do Mohelnice budou obě mít návrhovou rychlost 120 km/h, čili maximálně povolenou 130 km/h, pokud se něco nezmění, D11 bude mít na šířku 27,5 m a R35 25,5 m, takže žádný zásadní rozdíl, aspoň pro řidiče osobáku. Od ledna (takže bohužel dávno před zahájením výstavby) navíc přejde R35 do kategorie dálnic, takže to bude D35 a i značení bude ve chvíli zprovoznění stejné, tedy dálniční - červená čísla. Přes Náchod už to dneska táhnout nejde, i když by to bylo logičtější, chráněné území v Polsku už tu padlo.
Obávám se jiné věci: ve chvíli zprovoznění celého úseku Hradec - Mohelnice při současném neustálém houstnutí provozu D11 mezi Prahou a Sedlicemi podle mě musí nevyhnutelně zkolabovat, protože tudy začne jezdit velká část dopravy mezi Prahou a Ostravou, která teď jede po D1, bude to totiž blíž a zároveň nejspíš i lepší cesta. O nutném rozšíření na 3+3 pruhy se uvažuje bohužel pouze v úseku Praha - Jirny (8 km), dokonce se neplánuje ani malé rozšíření alá D1, aby se při uzavírce dalo jezdit po jedné polovině ve čtyřech pruzích :no:
18. 10. 2015 19:42
Re: D11
To bude tim, ze tam nesmi kamiony, ty musi sjizdet u sjezdu na Chlumec pokud vim, aby se jeste vic neucpaval okruh u nemocnice, kterej je uz tak neprujezdnej behem vsedniho dne.
18. 10. 2015 16:07
Re: nechapu
Jelikož od příštího roku se všechny rychlostní silnice přemění na dálnice, tak je to jedno, bude D11 a D52. Ťok a ANO mohou vedle koblih lidem říkat, že pod jejím vedením Ministerstva dopravy "vzniklo" nejvíc kilometrů dálnic v historii ČR :-)
18. 10. 2015 15:42
Re: nechapu
prez Trutnov to na Posleko dnes moc nejezdi prave proto ze tam neni poradna silnice a s kamionem by to tama musel bejt silenej opruz, nejsem si jistej jestli by se s kamionem vubec nekdo propletl prez Zlatou Olesnici a Bernartice, kdesto z Jaromere na Nachod je to krasna nova silnice daserict skoro porad "rovne"