Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Druhá modelová řada značky Bugatti může být elektrická a rychlost nemá být prioritou

Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
Bugatti 16C Galibier
50 Fotogalerie
Diskuze (7)
Bugatti pod křídly koncernu Volkswagen prozatím nabízí výhradně dvoumístné hypersportovní vozy, ale v budoucnosti se můžeme dočkat naprosto odlišně laděného modelu s elektrickým pohonem.

Bugatti se v současnosti naplno věnuje aktuálnímu modelu Chiron. Ten se již dočkal provedení Chiron Sport, je nabízen s prosklenou střechou a také posloužil za základ pro modely Divo a La Voiture Noire.

Budoucnost značky Bugatti ovšem nemusí být spojena pouze s hypersportovními vozy, což během letošního autosalonu v Ženevě v rámci rozhovoru pro Automotive News Europe opět naznačil Stephan Winkelmann, generální ředitel značky Bugatti. Ten již dříve uvedl, že společnost je připravena vyrábět více než jeden model a jeho deriváty.

V souvislosti se značkou Bugatti se o druhé modelové řadě mluví více než deset let a od roku 2009, kdy byl odhalen koncept 16C Galibier se téměř neustále spekuluje o doplnění hypersportů luxusním a zároveň lehce sportovně laděným sedanem.

Na podzim loňského roku se stále více spekulovalo o tom, že se Bugatti vydá podobným směrem jako ostatní výrobci luxusních automobilů a namísto sedanu nebo limuzíny nabídne crossover nebo SUV, s nímž se vydá podobným směrem jako Urus u Lamborghini či Bentayga u Bentley a v rámci mateřského koncernu stane nad nimi.

Stephan Winkelmann se však nyní v rozhovoru nezmiňoval o možném zařazení druhé modelové řady značky Bugatti v rámci daných kategorii, ale zaměřil se na její pohon a především použití.

Bugatti Veyron i Chiron spolu se svými deriváty představují automobily, které většina jejich majitelů v běžném provozu pravidelně nevyužívá. Právě to může změnit druhá modelová řada v nabídce značky Bugatti.

Stephan Winkelmann si v současnosti druhou modelovou řadu značky Bugatti představuje jako elektrický automobil s bateriemi, u nějž bude namísto maximální rychlosti mnohem důležitější rovnováha mezi výkonem a komfortem pro zajištění skutečně každodenní použitelnosti.

Stále se má přitom jednat o výjimečný luxusní vůz. Představovat si můžeme elektromobil s výkonem kolem 600 kW a cenou okolo půl milionu amerických dolarů (zhruba 11,4 milionu Kč). Prozatím je vše v rovině spekulací, pokud Bugatti skutečně dostane od vedení koncernu Volkswagen povolení k vývoji a výrobě druhé modelové řady, pak se máme sériového modelu dočkat zhruba do čtyř let.

Cílová skupina zákazníků značky Bugatti se přitom nemá změnit, ale s ohledem na její zvětšování má být nová modelová řada připravena uspokojit požadavek na výjimečný automobil, který lze skutečně využívat v každodenním provozu.

Vstoupit do diskuze (7)