DS 7 Crossback oficiálně: Do Ženevy zamíří i jako plug-in hybridní čtyřkolka
Značka DS aktuálně na našem trhu nabízí tři modely – 3, 4 ve dvou provedeních a 5. Kdo by však čekal, že řadu doplní zcela nová „šestka“, byl by na omylu. Na blížícím se autosalonu v Ženevě se setkáme s vlajkovou lodí 7 Crossback, která se bude snažit vyfouknout zákazníky modelům Q5 od Audi nebo X3 od BMW. První špionážní snímky už pár týdnů kolují internetem, nyní však máme k dispozici oficiální snímky i pořádné informace.
Design přední části s diodovými světlomety asi nikoho až tak nepřekvapí. Jde v podstatě o evoluci stylu použitého už u DS 4, tvar bočního prosklení a zadního sloupku v nás však evokuje kombinaci Infiniti QX70 a Audi Q5. Vůz je 4,57 metru dlouhý, 1,89 metru široký a 1,62 metru vysoký. Rozvor náprav sice francouzská automobilka neuvádí, na objem zavazadelníku však nezapomněla – má 555 litrů.
Pokud jsme dosud o některých vozech DS hovořili jako o luxusních citroënech, DS 7 šla daleko za hranice dosavadních zvyklostí. Přístrojová deska je z velké části tvořena dvěma displeji s úhlopříčkou 12 palců. Ten uprostřed je vyhrazen infotainmentu s možností zrcadlit displeje externích zařízení, obrazovka před řidičem tvoří digitální přístrojový štít s možností přizpůsobení. Snad největší bombou je však středový tunel s klávesami ve stylu DS 5 a voličem automatické převodovky, který známe například z Peugeotu 3008. Tohle se Francouzům povedlo!
Na samotném vrcholu přístrojové desky najdeme luxusní hodinky B.R.M. R180, které odhalí svůj ciferník po nastartování. Počet konvenčních tlačítek byl omezen na minimum, rozhodně se ale nešetřilo na čalounění z kůže kraviček. Žijí ve volném výběhu, aby se po dobu života nikde neodřely a jejich kůže nebyla poškozená. Potažena jsou sedadla, loketní opěrka, výplně dveří a přístrojová deska. Snad se výrazné švy nebudou zrcadlit v čelním skle…
V nabídce bude celkem šest pohonných jednotek, z nichž ta nejvyšší, označená E-Tense (v nabídce od jara 2019), kombinuje zážehový motor THP a dva elektromotory. Spalovací agregát má výkon 147 kW (200 koní), každý z elektromotorů, z nichž ten zadní je nedílnou součástí elektrického pohonu všech kol, jej doplňuje osmdesáti kilowatty. Kombinovaný výkon soustavy je 221 kW, a protože je pod zadními sedadly umístěn akumulátor s kapacitou 13 kWh, je vůz schopen ujet necelých 60 kilometrů pouze na elektřinu. Jde o plug-in hybrid, který z běžné domácí sítě nabijete za 4,5 hodiny, případně za 2,5 hodiny s využitím 6,6 kWh nabíječky a 32A zásuvky. Zajímavostí je osmistupňový automat EAT8, který se v rámci koncernu PSA objevuje poprvé.
Ani další dostupné motory nevypadají zle. Čistě benzinové agregáty zastupují dvě verze čtyřválce THP (165 kW a 132 kW) párované se zmíněným osmistupňovým automatem, tříválcová dvanáctistovka PureTech (96 kW) je kombinovaná s šestistupňovým manuálem. Vznětové motory jsou pouze dva – BlueHDi 130 (96 kW) možné kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, a BlueHDi 180 (132 kW) dostupné pouze s osmistupňovou automatickou převodovkou. Technická data zatím Francouzi neuvádějí, snad se jich dočkáme v rámci premiéry na ženevském autosalonu.