DS 9 má nový plug-in hybrid. Zvládne 70 elektrických kilometrů, známe i cenu
Vlajková loď osamostatněné francouzské značky DS rozšiřuje nabídku motorů o novou verzi plug-in hybridu. Potěší především dojezdem.
Plug-in hybridní pohon není pro model DS 9 novinkou, od začátku se u nás vedle čtyřválcové zážehové šestnáctistovky nabízí i dvě varianty do zásuvky – E-Tense 225 a E-Tense 360, přičemž číslo značí systémový výkon v koních. Zatímco u první verze roztáčí pohon výhradně přední kola, druhá je čtyřkolkou.
Nyní paletu plug-in hybridů rozšiřuje E-Tense 250 s pohonem předních kol. Jde o jakýsi mezistupeň mezi elektrifikovanými verzemi, což dokládá i tabulka s českými cenami přiložená níže. Novinka je dostupná ve výbavách Performance Line (1.575.000 Kč) a Rivoli (1.675.000 Kč), přičemž v obou případech je oproti základnímu plug-in hybridu o 50.000 Kč dražší.
Srdcem pohonu je přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 1,6 litru naladěný na 147 kW (200 k) a 300 newtonmetrů točivého momentu. Vypomáhá mu elektromotor o síle 81 kW a krouťáku 320 Nm, přičemž kombinované hodnoty slibují 250 koňských sil a 360 newtonmetrů. To vůz z klidu na stovku rozpohybuje za 8,1 sekundy a pokračovat lze na 240 km/h.

Klíčovou výhodou novinky je především větší akumulátor s kapacitou 15,6 kWh (ostatní plug-in hybridy mají „jen“ 11,9 kWh). Ten podle údajů výrobce vystačí na dojezd 61 kilometrů v kombinovaném cyklu (WLTP), případně až 70 kilometrů v městském cyklu. Emise CO2 mají tabulkovou hodnotu 26 g/km, takže vůz – stejně jako jeho sourozenci – dosáhne v České republice na „elektrické“ registrační značky a s nimi spojené výhody.
Připomeňme, že základní výbava Performance Line dostává třeba bezklíčový vstup, šest airbagů, tempomat, sledování slepého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kameru, multimediální systém s navigací či digitální přístrojový štít. Nechybí ani čalounění kombinující kůži a alcantaru, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním a pamětí u řidiče, dvouzónová automatická klimatizace, adaptivní LED světla nebo 19" kola z lehkých slitin.
Druhý stupeň jménem Rivoli je o rovných 100.000 Kč dražší a standardní výbavu rozšiřuje o aktivní udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, 360stupňovou parkovací kameru nebo čalounění kůží. Součástí jsou rovněž odvětrávaná přední sedadla, ambientní osvětlení či aktivní podvozek DS Scan Suspension.
Kdyby ani to někomu nestačilo, může sáhnout po speciálním balíčku za 150.000 Kč. Ten čítá čalounění kůží Nappa, tlačítko k odsunutí sedadla spolujezdce dostupné ze zadních sedadel nebo střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou. Připlatit si můžete i za noční vidění (+40.000 Kč u verze Rivoli), vyhřívané čelní sklo (+6.000 Kč) nebo hudební systém Focal Electra s 14 reproduktory a subwooferem o výkonu 515 W (+40.000 Kč).

DS 9 – české ceny a technická data nového sedanu | ||||
Motor | 1.6 PureTech | E-Tense 225 | E-Tense 250 | E-Tense 360 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 165/5500 | 165/- | 184/6000 | 265/- |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1900 | 360/- | 360/- | 520/- |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 236 | 240 | 240 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | 8,3 | 8,1 | 5,6 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 6,9 | 1,5 | 1,1 | - |
Cena Performance Line [Kč] | 1.325.000 | 1.525.000 | 1.575.000 | 1.775.000 |
Cena Rivoli [Kč] | 1.425.000 | 1.625.000 | 1.675.000 | 1.875.000 |