Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 9 má nový plug-in hybrid. Zvládne 70 elektrických kilometrů, známe i cenu

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Vlajková loď osamostatněné francouzské značky DS rozšiřuje nabídku motorů o novou verzi plug-in hybridu. Potěší především dojezdem.

Plug-in hybridní pohon není pro model DS 9 novinkou, od začátku se u nás vedle čtyřválcové zážehové šestnáctistovky nabízí i dvě varianty do zásuvky – E-Tense 225 a E-Tense 360, přičemž číslo značí systémový výkon v koních. Zatímco u první verze roztáčí pohon výhradně přední kola, druhá je čtyřkolkou.

Nyní paletu plug-in hybridů rozšiřuje E-Tense 250 s pohonem předních kol. Jde o jakýsi mezistupeň mezi elektrifikovanými verzemi, což dokládá i tabulka s českými cenami přiložená níže. Novinka je dostupná ve výbavách Performance Line (1.575.000 Kč) a Rivoli (1.675.000 Kč), přičemž v obou případech je oproti základnímu plug-in hybridu o 50.000 Kč dražší.

Srdcem pohonu je přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 1,6 litru naladěný na 147 kW (200 k) a 300 newtonmetrů točivého momentu. Vypomáhá mu elektromotor o síle 81 kW a krouťáku 320 Nm, přičemž kombinované hodnoty slibují 250 koňských sil a 360 newtonmetrů. To vůz z klidu na stovku rozpohybuje za 8,1 sekundy a pokračovat lze na 240 km/h.

Video se připravuje ...

Klíčovou výhodou novinky je především větší akumulátor s kapacitou 15,6 kWh (ostatní plug-in hybridy mají „jen“ 11,9 kWh). Ten podle údajů výrobce vystačí na dojezd 61 kilometrů v kombinovaném cyklu (WLTP), případně až 70 kilometrů v městském cyklu. Emise CO2 mají tabulkovou hodnotu 26 g/km, takže vůz – stejně jako jeho sourozenci – dosáhne v České republice na „elektrické“ registrační značky a s nimi spojené výhody.

Připomeňme, že základní výbava Performance Line dostává třeba bezklíčový vstup, šest airbagů, tempomat, sledování slepého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, parkovací kameru, multimediální systém s navigací či digitální přístrojový štít. Nechybí ani čalounění kombinující kůži a alcantaru, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním a pamětí u řidiče, dvouzónová automatická klimatizace, adaptivní LED světla nebo 19" kola z lehkých slitin.

Druhý stupeň jménem Rivoli je o rovných 100.000 Kč dražší a standardní výbavu rozšiřuje o aktivní udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, 360stupňovou parkovací kameru nebo čalounění kůží. Součástí jsou rovněž odvětrávaná přední sedadla, ambientní osvětlení či aktivní podvozek DS Scan Suspension.

Kdyby ani to někomu nestačilo, může sáhnout po speciálním balíčku za 150.000 Kč. Ten čítá čalounění kůží Nappa, tlačítko k odsunutí sedadla spolujezdce dostupné ze zadních sedadel nebo střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou. Připlatit si můžete i za noční vidění (+40.000 Kč u verze Rivoli), vyhřívané čelní sklo (+6.000 Kč) nebo hudební systém Focal Electra s 14 reproduktory a subwooferem o výkonu 515 W (+40.000 Kč).

Video se připravuje ...

DS 9 – české ceny a technická data nového sedanu
Motor 1.6 PureTech E-Tense 225 E-Tense 250 E-Tense 360 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 165/5500 165/- 184/6000 265/-
Točivý moment [N.m/min]  300/1900 360/- 360/- 520/-
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 236 240 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,3 8,1 5,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,9 1,5 1,1 -
Cena Performance Line [Kč] 1.325.000 1.525.000 1.575.000 1.775.000
Cena Rivoli [Kč] 1.425.000 1.625.000 1.675.000 1.875.000
Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

16. 12. 2021 12:17
Naproto a totálně neatraktivní auto...
...za zcela absurdní ceny. A prodej podle toho bude vypadat! :-O :no:
Avatar - Brmbalik
15. 12. 2021 21:37
Re: ...
Jestli se nepletu a pamatuju si dobre, tak kolem roku 2000 me v autoškole ucili, jak vysoko, daleko od sebe maji byt jednotliva svetla vzadu. Bohuzel dnes clovek musi hledat na aute kde se co rozsviti zablika
15. 12. 2021 18:33
Re: Paráda
Už jen, že je to vlastně PSA skládačka, ho diskvalifikuje. Dát za hybridní 1.6THP 1.5-1.7mil Kč je úlet, tak za 900tis by to byla slušná koupě ;-)
Avatar - Roman Horký
15. 12. 2021 14:37
Re: ...
Máš pravdu, nemůže za nic ani konstruktér, ani výrobce, ani homologační orgán, ani majitel, ani provozovatel, ani šofér. Můžu si za to já sám. Myslel jsi to tak?
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2021 14:03
Re: ...
jak může majitel za to, že jeho LEDky pálí do tvých očí?