Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 9 vstupuje na český trh. Velký luxusní sedan z Číny to zkouší plug-in hybridním pohonem

David Bureš
Diskuze (32)

Nová vlajková loď značky DS vyráběná v Číně nabízí výběr ze tří motorizací, hned dvě jsou přitom plug-in hybridy.

Francouzská prémiová značka DS na český trh konečně uvádí už od loňského roku avizovaný velký sedan 9. Nová vlajková loď značky tak odhaluje české ceny, které startují na částce 1.325.000 korun za benzinový motor 1.6 PureTech (165 kW), kombinovaný s osmistupňovým automatem.

Přeplňovaná šestnáctistovka je zároveň jedinou konvenční motorizací v nabídce tohoto 4.934 mm dlouhého sedanu. Dále jsou k dispozici už jen dva plug-in hybridy, oba rovněž s benzinovou jedna šestkou pod kapotou. Verze E-Tense 225 nabízí kombinovaný výkon 165 kW a začíná na 1.525.000 Kč. Vrcholné E-Tense 360 4x4 s pohonem všech kol a kombinovaným výkonem 265 kW pak startuje na částce 1.775.000 korun.

Video se připravuje ...

Základní výbava Performance Line je už bohatá, jak se ostatně na luxusní model sluší a patří. Zahrnuje bezklíčový vstup, šest airbagů, tempomat, sledování mrtvého úhlu, parkovací senzory vpředu a vzadu, zpětnou parkovací kameru, multimediální systém včetně navigace nebo digitální přístrojový štít.

Nechybí ani čalounění kombinující kůži a alcantaru, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním a pamětí u řidiče, dvouzónová automatická klimatizace, adaptivní diodové světlomety nebo 19" kola z lehkých slitin.

Druhý stupeň se jmenuje Rivoli a připlácí se za něj kulatých 100.000 korun. Výměnou za tuto částku dostanete aktivní udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, 360° parkovací kameru nebo čalounění kůží. Dále jsou tu odvětrávaná přední sedadla s funkcí masáže, ambientní osvětlení, aktivní podvozek DS Scan Suspension nebo bezdrátové nabíjení smartphonů.

Výbavu lze ale rozšířit ještě nad rámec této varianty. Speciální balíček za 150.000 korun čítá čalounění kůží Nappa, včetně palubní desky, tlačítko k odsunutí sedadla spolujezdce dostupné ze zadních sedadel nebo střešní okno s elektricky ovládanou sluneční clonou. Připlatit si můžete i za noční vidění (+40.000 Kč u verze Rivoli), vyhřívané čelní sklo (+6.000,-) nebo hudební systém Focal Electra s 14 reproduktory a subwooferem o výkonu 515 W (+40.000,-).

DS 9 se světu poprvé ukázal už na začátku roku 2020 - světová premiéra byla plánována na loňský autosalon v Ženevě, který však byl kvůli začínající pandemii koronaviru zrušen. Jako první se vůz začal prodávat na čínském trhu, který je pro DS důležitým odbytištěm. V Číně se vůz dokonce vyrábí i pro Evropu.

DS 9 – české ceny a technická data nového sedanu
Motor 1.6 PureTech E-Tense 225 E-Tense 360 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 165/5500 165/- 265/-
Točivý moment [N.m/min]  300/1900 360/- 520/-
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 236 240 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 8,3 5,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,9 1,5 -
Cena Performance Line [Kč] 1.325.000 1.525.000 1.775.000
Cena Rivoli [Kč] 1.425.000 1.625.000 1.875.000
David Bureš
Diskuze (32)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
26. 7. 2021 19:43
Re: ???
tak snad budou mít dost rozumu a místo Alfy Romeo zaříznou ten nepodarek jménem DS ;-)
Ta značka je totiž úplně zbytečná
24. 7. 2021 10:41
Re: DS 9 PHEV
Nemusí, ale jako příznivci pořádných aut si tady aspoň můžu diskusně trochu ulevit od své automobilové frustrace, způsobené hloupým bruselským ekofašismem.
24. 7. 2021 10:35
+- 10 kusů
Podobně jako u jiných nesmyslů to vidím tak na 10 prodaných kusů - vnucených dealerům jako předváděčky, které se pak horko těžko prodají za 800k, kde správně měla být základní cena...
24. 7. 2021 10:26
Spoľahlivosť
Viete niekto ako je to so spoľahlivosťou DS?

Keď som DS videl prvýkrát v roku 2014 samotný predajca mi hovoril, že motorovo strašne, žerie viac oleja ako samotného paliva a celkovo by ho nechcel ani zdarma.
Avatar - Ozzman
24. 7. 2021 08:22
Re: DS 9 PHEV
No právě, pak tě nemusí štvát motorizace :D