Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS to nevzdává. Luxusní značka PSA chystá čtyři novinky, včetně sedanu

David Bureš David Bureš 23. 1. 2020 • 04:59
20
26
Zobrazit náhledy (20)
DS 5LS DS 5LS DS 5LS Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5

Luxusní divize Skupiny PSA chystá v následujících letech představit čtyři nové modely. Počítá se u nich i s elektrickým pohonem.

DS to ve svých počátcích neměla vůbec jednoduché. Vznikla v roce 2009 jako prémiová řada Citroënu, odkazující na jeho slavný model. O pět let později se od mateřské značky osamostatnila, až do roku 2018 však trvalo, než v Evropě představila skutečně svébytný model, DS 7 Crossback, který už Citroën nikdy v názvu nenesl. Možná i proto jsou prodeje DS zatím za očekáváním, to však neznamená, že by snad značce měl hrozit konec. Ba naopak, čeká se její další rozvoj.

V následujících čtyřech letech totiž DS chystá na trh uvést čtyři nové modely, které doplní stávající nabídku, čítající v Evropě výhradně SUV, DS 3 Crossback a DS 7 Crossback. V Číně jsou ale nabízeny i crossovery DS 6 a DS 5, sedan DS 5LS nebo hatchback DS 4S.

V budoucích plánech DS přitom figuruje rovněž luxusní sedan střední třídy, tedy koncepce, která ztrácí na zájmu, minimálně na evropském trhu. „Zatímco v Evropě se může zdát, že velké sedany jsou záležitostí minulosti, jinde ve světě je tomu jinak. Třeba v Číně je kategorie prémiových sedanů stabilní,“ tvrdí Yves Bonnefont, odcházející šéf DS, který se v rámci Skupiny PSA bude nově starat o potenciální synergie a snižování nákladů napříč automobilkou, která chystá fúzi s Fiat Chrysler Automobiles.

Bližší informace o sedanu Bonnefont neposkytl, pouze tvrdí, že půjde o elegantní automobil. „Elegance je součástí naší DNA, i proto dává smysl mít v naší nabídce moderní sedan,“ říká.

Nízký automobil navíc bude do budoucna nutný i pro snížení flotilových emisí. Vedení DS si uvědomuje, že nabídka aktuálně výhradně stojící na SUV je v Evropě problém – vyšší stavba takových aut logicky zvyšuje spotřebu paliva, v případě elektřinou poháněných vozů pak snižuje tak sledovaný dojezd. I proto si devětačtyřicetiletý manažer myslí, že auta budou v následujících letech nižší. „To je důvod, proč jsme uvedli koncepci Aero Sport Lounge. Je to SUV příští generace, které je mnohem nižší a aerodynamicky optimalizované,“ říká.  

Ještě před příchodem sedanu má DS jiný úkol, na trh uvádí nové verze stávajících modelů. DS 3 Crossback E-Tense je čistě elektrický model, zatímco DS 7 Crossback E-Tense je plug-in hybrid.

Oba jsou klíčové pro snížení flotilových emisí v Evropské unii. Šéf Skupiny PSA Carlos Tavares razí strategii, že automobilka nebude platit žádné pokuty za nesplnění limitů, a tak se značky koncernu pravidlům důsledně přizpůsobují. „Nebudeme dělat kompromis mezi emisemi a ekonomikou. Neřekneme našim zákazníkům, že budeme platit pokuty, i když by to bylo ekonomicky výhodnější. Je naší odpovědností dodržovat jakékoliv předpisy o emisích,“ tvrdí odcházející šéf DS.

Bonnefont je přitom s dosavadním odbytem elektromobilu a plug-in hybridu spokojen. V obou případech značka zatím odhaduje, že budou tvořit desetinu prodejů toho kterého modelu. „Abych se přiznal, očekával jsem nižší zájem. Mohou to být časní osvojitelé, kteří jsou seznámeni s elektromobily,“ říká Bonnefont na adresu elektrického DS 3 Crossback.

Související články

Témata
25. 1. 2020 11:34
Re: Pro Evropu zbytečná značka
Minule som išiel taxíkom, jedna z posledných C5 Break a teda majiteľ mi vravel, že vystriedal už tri C5 a túto poslednú má bez hydry. Vraj keby zas bola, hneď do toho ide, chýba mu. Ale áno, jeden zarytý citroeňák leto nerobí. :)
Avatar - wakantanka
24. 1. 2020 19:07
Re: Pro Evropu zbytečná značka
U poslednej C5 bol najväčší problém podľa mňa v tom, že hydra bola za príplatok a aj to tuším len u vyšších objemov. Gro predajov teda tvorili výrazne lacnejšie 1,6 HDI. Oprav ma ak sa mýlim.
Avatar - del42sa
24. 1. 2020 16:28
Re: Pro Evropu zbytečná značka
ty koule byly myšleny jako dvojsmysl. Už nemají hydractive, nemají koule ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2020 09:24
Re: Pro Evropu zbytečná značka
Neřek bych že opustil z vlastního rozmaru = prostě zákazníci to po čem se ti stýská nekupovali. Ostatně už v dobách velmi výjímečný Xantie V6 Activa https://www.autorevue.cz/…katnimu-podvozku si víc kupovali tuctoVWý konstrukce. No tak SI prostě ZÁKAZNÍCI vynutili.. :-|

Doby https://cs.wikipedia.org/…/Citro%C3%ABn_SM sou prostě pryč

Vim jak jezdila C5 poslední generace s 2.2 HDI 150kW 450Nm = poslední roky si jí novou koupili asi 30 tisíc lidí. Černej humor že jako ojetinu jí chtěl násobek zájemců :-)
23. 1. 2020 23:43
Re: Pro Evropu zbytečná značka
Nejen DS, ale i GS/GSA, AX, BX, Xantia, CX a ještě i XM. Pak už ovšem Citroën definitivně opustil svůj nezaměnitelný tradiční styl.... :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku