DS 7 Crossback přijíždí v nové verzi. Za luxusní plug-in hybrid dáte minimálně 1,4 milionu
Vlajková loď značky DS se dočkala nové varianty. DS 7 Crossback E-Tense využívá kombinaci benzinové šestnáctistovky s dvěma elektromotory.
Skupina PSA se chystá na rozsáhlou elektrifikaci své nabídky. U luxusní divize DS už odstartovala. Vlajková loď DS 7 Crossback je totiž nově dostupná i ve formě plug-in hybridu. Dáte za něj minimálně 1.395.000 korun.
Novinka se oficiálně jmenuje DS 7 Crossback E-Tense a využívá techniku, která se v následujících měsících objeví i v dalších modelech Skupiny PSA. V jejích útrobách konkrétně pracuje turbodmychadlem typu twin-scroll přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 147 kW kombinovaná hned s dvojicí elektromotorů – ten u přední nápravy poskytuje 81 kW, ten u zadní 83 kW.
Dohromady touto ústrojí dodává kombinovaný výkon 220 kW a točivý moment 520 N.m, což tomuto luxusnímu SUV umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 240 km/h. V čistě elektrickém režimu pak vůz díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 13,2 kWh zvládne ujet až 58 kilometrů (podle metodiky WLTP).
DS 7 Crossback E-Tense je dostupné ve dvou úrovních výbavy, zmíněná částka 1.395.000 korun se vztahuje na stupeň So Chic. V tomto konkrétním případě je tak plug-in hybrid o 380.000 korun dražší než turbodiesel 2.0 BlueHDi (130 kW). Oproti němu však E-Tense nabízí nejen výrazně vyšší sílu, ale také pohon obou náprav.
So Chic zahrnuje šest airbagů, parkovací senzory vpředu i vzadu, diodové přední mlhovky, xenonové světlomety, aktivní podvozek s monitorováním vozovky před vozidlem kamerou, 19palcová kola z lehkých slitin nebo elektricky ovládaná přední sedadla. Nechybí ani dvouzónová automatická klimatizace, bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, aktivní varování před neúmyslným vyjetím z pruhu, tempomat nebo sledování mrtvého úhlu.
Komu by to nestačilo, může si připlatit za stupeň Grand Chic. Ten podle ceníku stojí 1.555.000 korun a jeho součástí je navíc bezklíčový vstup, zadní parkovací kamera, kožené čalounění, adaptivní full-LED světlomety, navigace nebo bezdrátové nabíjení telefonu.
K autu jsou dodávány dva nabíjecí kabely. Jednofázový (3,7 kW) pro připojení do klasické zásuvky a jednofázový (7,4 kW) pro připojení do veřejné nabíjecí stanice nebo wallboxu. Ze standardní zásuvky se baterie DS 7 Crossback E-Tense dobijí za sedm hodin, wallbox tuto dobu zkrátí na hodinu a 45 minut. Vůz nabízí čtyři jízdní režimy – hybridní kombinující oba pohony podle potřeby, elektrický sázející výhradně na elektrický pohon, Sport využívající veškerou dostupnou sílu a 4x4 trvale přenášející sílu motorů na všechna čtyři kola.
DS 7 Crossback E-Tense – technická data a české ceny nově nabízeného plug-in hybridu | |
Verze | E-Tense |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 |
Výkon spalovacího motoru [kW/min] | 147/6000 |
Výkon elektrického motoru vpředu/vzadu [kW] | 81/83 |
Celkový výkon [kW] | 220 |
Celkový točivý moment [N.m] | 520 |
Převodovka | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,3 |
Cena So Chic [Kč] | 1.395.000 |
Cena Grand Chic [Kč] | 1.555.000 |