Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Multistrada 620: dlouhonohá kráska

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Tradiční italský výrobce Ducati slaví už druhým rokem úspěchy se svým litrovým multitalentem pod příznačným názvem Multistrada, jedná se totiž o kombinaci sportovní motorky a cestovního endura.

Výrobce nyní přichází vstříc mladým jezdcům, pro rok 2005 totiž představil menší a levnější verzi s motorem o objemu 620 cm3.

Multistrada jako multicestovní?

Ducati Multistrada není obyčejný stroj. Patří k těm, jež motocyklovému světu daly svěží vítr v podobě zcela nové koncepce. Multistrada je totiž křížencem endura a sportovního cesťáku. Když byla před třemi lety představena studie této motorky, kroutili všichni zarytí příznivci Ducati hlavou, něco takového přeci nemůže výrobce ryze sportovních strojů myslet vážně.

Boloňský výrobce to ovšem myslel zcela vážně a hned rok nato se objevila sériová verze. Ač s menšími úpravami, které měly zmírnit pocit robustnosti a výšky, sen se stal realitou. Multistrada vyjela se dvěma pod sedlem vyvedenými výfuky, plně nastavitelným odpružením Öhlins a lehkými koly Marchesini shodnými se supersportovním modelem 998.

Motor á la Monster

Model Multistrada můžeme klidně považovat za nejvšestrannější motorku italského výrobce, cítí se jako doma na rychlých okreskách, táhlých horských silničkách i v rušném velkoměstě. Díky nízké hmotnosti a skvělé ovladatelnosti nabízí silné zážitky motorkářům všech věkových skupin. Až doteď bylo možné osedlat pouze litrovou verzi, pro zvýšení dostupnosti u mladých a méně majetných jezdců bylo nutné postavit „menší“ verzi motorky. Proto vznikla Multistrada 620.

Co se týče motoru, jedná se vzduchem chlazený dvouválec (V90), který známe z Monsteru. Plnění má na starosti elektronické vstřikování Marelli. Šestsetdvacítka poskytuje při 9 500 otáčkách za minutu výkon 46,4 kW/63 koní a točivý moment 56 Nm/6750 ot. Nebyla by to Ducati, pokud by jí chyběl klasický trubkový rám – tento byl převzat z většího litrového modelu. Oproti větší sestřičce zde máme jiné zadní odpružení, vedení předního kola je svěřeno obrácené vidlici Marzocchi.

Lepší ochrana, pohodlnější posez

Několik změn poznáváme i na kapotáži, oproti staršímu litrovému modelu má novinka vyšší a užší plexi, to kvůli lepší ochraně jezdce před větrem. Nové má být údajně i sedlo, podle výrobce nabízí větší pohodlí a je opatřeno novou protiskluzovou úpravou pro spolujezdce. Všechny tyto úpravy proběhly i na větší tisícovce, takže zájemci o silnější model nemusí zoufat. Šestistovka má taky menší nádrž, konkrétně 15 litrovou (20 l nabízí větší model 1000 DS). Jednodušší má být i přístrojový panel, který u šestsetdvacítky nebude obsahovat palubní počítač.

Ačkoli se může zdát, že motor je vzhledem ke svému žebrování už notně zastaralý, není to vůbec pravda. Pilot má k dispozici elektronický management přípravy směsi a zapalování, antihoppingovou spojku, která pomáhá především začátečníkům, a také moderní šestistupňovou převodovku. Ducati samozřejmě splňuje evropské předpisy v čele s normou Euro 2. Nechybí ani katalyzátor.

Lehce nad dvě stě

Pro maximální šetřílky je připravena verze Dark, která se nabízena pouze v černé barvě a s jedním brzdovým kotoučem vpředu (320 mm). Standardní provedení má dva, ovšem pouze o průměru 300 mm a se dvěma pístky (Dark má čtyři). Multistrada 620 se bude nabízet v červené, černé a žluté barvě. Cena by se měla pohybovat mezi 230 000 – 240 000 Kč. Tak co, půjdete do toho?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)