Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati oslavuje Ayrtona Sennu. Představuje speciální edici Monsteru o 341 kusech

Lukáš Volšický
Diskuze (22)

Italský výrobce sportovních motorek oslavuje legendárního Ayrtona Sennu. Oficiálně představuje novou speciální edici modelu Monster.

Začátkem letošního května tomu bylo už 30 let od tragického úmrtí Ayrtona Senny. Jeden z nejvýznamnějších pilotů v historii formule 1 zemřel 1. května 1994 na následky osudové havárie při Velké ceně San Marina na italském závodním okruhu Imola. Po ztrátě kontroly nad monopostem Williams vrazil do bariéry v zatáčce Tamburello rychlostí 211 km/h a uražené přední kolo mu nárazem do jeho helmy způsobilo smrtelnou zlomeninu lebky.

Letošních 30 let od smrti Ayrtona Senny si připomíná celý automobilový svět a italský výrobce sportovních motocyklů Ducati se rozhodl vzdát mu hold novou speciální edicí. Oficiálně představuje nové Ducati Monster Senna, jež se inspiruje slavnou žluto-zeleno-modrou helmou tohoto velikána motoristického sportu a vypadá opravdu fantasticky!

Ducati speciální Monster vybavilo také exkluzivnějším výfukovým tlumičem z uhlíkových vláken, hliníkovými stupačkami, speciálními koly z hliníkových slitin nebo modrým sedadlem. Unikátní výbavou Monsteru Senna je také modré sedadlo nebo vlastní uvítací animace na 4,3“ displeji po probuzení motocyklu k životu.

Video se připravuje ...

Rychlou motorku Ducati Monster Senna pohání dvouválec Testastretta o 82 kW (110 koních) a v základní výbavě nechybí ani plně nastavitelné tlumiče Öhlins nebo brzdový systém Brembo se žlutými třmeny. Ducati k tomu přidává i lithium-ion akumulátor nebo karbonové blatníky, díky čemuž je edice Senna o 4,5 kilogramu lehčí než standardní Monster.

Spojení Ducati s Ayrtonem Sennou přitom není žádnou novinkou, protože společnost se slavným jezdcem dlouze spolupracovala. Claudio Castiglioni, tehdejší vlastník společnosti, Ayrtonu Sennovi v roce 1990 daroval motocykl 851 SP. Ayrton Senna navíc byl jedním z prvních majitelů typu Monster 900, na němž v roce 1993 dorazil na galavečer před Velkou cenou Monaka. Jen pár měsíců po jeho smrti pak Ducati uvedlo speciální motorku Ducati 916 Senna.

A kolik nové Ducati Monster Senna oficiálně stojí? Prodejní cena novinky začíná od přibližně 570 tisíc korun a vznikne jen 341 kusů. Číslovkou 3 výrobce oslavuje tři jezdcovy tituly mistra světa, zbylým číslem 41 pak celkový počet jeho umístění na prvním místě ve formuli 1.

Lukáš Volšický
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
19. 5. 2024 21:52
Re: Když jsem Monstra před třiceti lety...
Obávam sa že som už na motárd štýl starý ale je radosť sa na to pozerať keď to niekto vie.
19. 5. 2024 21:01
Re: Když jsem Monstra před třiceti lety...
Jasně, to je jiná písnička, ta jsou nádherná. Vlastně všechno je nádherné...

Kola lepší než https://collectingcars.com/…ti-916-senna-iii :-)
19. 5. 2024 20:42
Re: Když jsem Monstra před třiceti lety...
https://motostradaautomotive.com/…ati-916-senna-2/

..radsej tuto verziu za podobne peniaze ako ten zlty novodoby Monster,ktory si podla mna neudrzi do buducna cenu..
19. 5. 2024 20:39
Re: Když jsem Monstra před třiceti lety...
Mne sa najviac pacila tato verzia Senny co bola len pre Braziliu pokial si dobre pamatam..

https://www.webmotors.com.br/…0cc/2014/1563835?…

Gile,ratam,ze tato verzia cervenych kolies sa ti uz urcite paci :-!
Seda a cervena silno idu k sebe...
19. 5. 2024 20:26
Re: Když jsem Monstra před třiceti lety...
Bola tam jedna 689 RVE aj s termixovym kitom,zvysenym vykonom a DWC.
To bolo teprve ta spravna zabava pro vyjazdoch zo zakruty.
Tam bolo vidiet rozdiel medzi nami kolenacmi a pravovernymi supermotardistami.
To bolo radost pozerat na chalanom co super ovladaju supermotardy.
Postupne aj ja vdaka 950 SP prestupujem z kolenaca na motardovy styl klopenia zakrut,ale ide to tazsie ako som si myslel si tak prestavit hlavu.Jednoznacne ale potom je vacsia zabava s 950 ked ovladas motorku ako motardista.Z mojej realnej skusenosti,ale viem,ze nakoniec prikupim aj 698 k 950 SP.698 dam na slicky a budem sa chodit bavit na Slovakiaring a trenovat tam na volných jazdach brzdy a naklony v zakrutach.Verim,ze uz v cisto motardovom style...

..a ten zvazok zo zaciatku vyrusoval aj mna,ale potom so si zvykol..
Rovnako ho ma aj sesterske-bratske trio Gas Gas,Husqvarna,KTM