Dvacet procent prodejů automobilky Hyundai letos v Evropě představují elektromobily
Takto vysoké podíly elektromobilů v prodejích nastávají možná dříve, než většina z nás čekala. Je na čase si začít zvykat.
První dva měsíce roku 2022 jen potvrzují trend, který nastal v letech minulých. Podíl elektromobilů, v tomto případě na evropském trhu, letí strmě vzhůru. Dle webu Hyundai Motor se v Evropě za leden a únor povedlo korejské automobilce prodat 57.842 vozidel včetně 11.532 elektromobilů. Tento fakt je o to více působivější, že si v současné chvíli mohou zákazníci vybírat pouze ze tří plně elektrických modelů - Ioniq 5, Ioniq Electric a Kona Electric.
V roce 2018 tvořila elektrická vozidla v prodejích Hyundaie pouhá dvě procenta. O čtyři roky později tu máme desetinásobný nárůst v podílech na prodejích korejské značky. Evropa je zároveň jeden z nejrychleji rostoucích trhů v oblasti elektromobility a sázka Hyundaie na mohutné investování do elektrických platforem se tak očividně vyplácí.
Letošní dvacetiprocentní podíl prodaných elektromobilů v portfoliu Hyundaie je dle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) vyšší, než udává průměr celkového trhu. V minulém roce bylo v Evropě prodáno 1,21 milionů elektrických vozidel, což činilo 10 % celkového prodeje na starém kontinentu.
Hyundai Motor si na začátek dekády stanovili jasné cíle. Podíl prodaných elektromobilů v Evropě má činit 69 procent, v USA 58 procent, a v domácí Koreji 36 procent. Už jen z těchto předpokladů je zřejmé, kde bude elektromobilita frčet nejvíce. V roce 2035 automobilka plánuje tržní podíl naplnit do 100 procent (v Evropě).
Hyundai Motor Group má v letošním roce v Evropě patnáctiprocentní podíl mezi prodanými elektromobily. Lepší je pouze Volkswagen Group, jehož podíl činí 21,4 procenta. Za těmito dvěma velkými hráči se dále nachází v přesném pořadí Stellantis, Tesla a Renault-Nissan-Mitsubishi.
Hyundai však zatím stále nezapomíná ani na protipól. V současné nabídce korejské značky tak ještě najdeme plnokrevné sportovní modely i20 N, i30 N, i30 N Fastback a Kona N s benzínovými motory. Zatím je tedy stále na vás, jakou cestou se vydáte.
Autor: Dominik Kovář