Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ECD Project Ghost se tváří jako běžný Defender, ukrývá však elektrický pohon

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Nový restomod z dílny společnosti ECD Automotive Design zaujme klasickým vzhledem i nevšedním pohonem.

Americká společnost ECD Automotive Design se během uplynulých let pochlubila již pěknou řádkou vozů, které upravila ve stylu restomod. Původní karoserii tedy zrenovovala, přidala stylové doplňky, moderní interiér a často nechybí ani výrazné úpravy pod kapotou či na podvozku.

Společnost se soustředí především na vozy značky Land Rover, především tedy model Defender, kromě toho se ale na svých stránkách chlubí i úpravou klasického Range Roveru či ikonického Jaguaru E-Type.

Video se připravuje ...

Posledním projektem společnosti se však opět stal Defender, konkrétně pětidvéřová verze s označením 110. Vůz už na první pohled zaujme svým matně šedým lakem a černými doplňky, včetně externího ochranného rámu a střešního nosiče. Všimnout si můžeme také moderních světel s LED technologií a 16“ plechových kol Wolf Steel.

Kabina zaujme především hezkým čalouněním, kdy sedadla zdobí prošívaná kůže s diamantovým vzorem a kontrastní červenou nití. Díky dvěma sedadlům v zavazadelníku, která se sklápí ze stran, je přitom vůz dokonce až sedmimístný.

Kůží je čalouněna také palubní deska, která zaujme volantem Momo Prototipo nebo výraznou obrazovkou nového multimediálního systému Alpine Halo, kterému nechybí ani podpora mobilní konektivity. Kvalitní audio pak na palubě zajišťují reproduktory JL Audio v kombinaci s aktivním subwooferem JBL.

Kabina tedy působí patřičně moderně, nejmodernější je však pohonný systém, tvořený elektromotorem o výkonu 450 koní v kombinaci s baterií o kapacitě 100 kWh. Společnost tentokrát bohužel nenabídla bližší technické parametry, podobnou techniku však použila u jednoho předchozího projektu.

U staršího projektu byl elektromotor o stejném výkonu převzat z elektromobilu Tesla a stále posílal výkon na systém pohonu všech kol. Akceleraci na 96 km/h měl vůz tehdy zvládat v čase kolem pěti sekund, maximální dojezd se měl pohybovat okolo 220 mil, tedy cca 350 kilometrů. A to i na terénních pneumatikách BF Goodrich.

Video se připravuje ...

Bližší technické parametry k novému vozu tedy chybí, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Scott Wallace nicméně zdůraznil, že je pro společnost důležité pomoci klientovi navrhnout ten nejlepší Defender přesně na míru jeho specifickým potřebám. Z toho důvodu se společnost ptá svých klientů na plánované využití vozu, kde se bude pohybovat i na informace o řidiči.

U projektu Ghost se pak společnost pochlubila, že jeho řidič je nadprůměrně vysoký. Z toho důvodu došlo k úpravám boxu pod sedadlem řidiče, díky čemuž se řidič může posadit níž a sedadlo si může posunout dál. V novém Defenderu „Project Ghost“ tak bude mít větší pohodlí, než jaké by nabídl sériový vůz.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme