Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonom: Jawa začne vyrábět novou motorku s litrovým čtyřválcem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Základní cena nového modelu přesáhne čtvrt milionu korun. Firma by v budoucnu měla nabídnout také model s objemem válců 1,2 litru.

Hlavním modelem tuzemské značky Jawa Moto má být zcela nový motocykl s čtyřdobým litrovým motorem vlastní konstrukce, jehož vývoj firma nedávno dokončila. Půjde o první čtyřdobý motor vyráběný firmou Jawa po asi 50 letech. Na svých webových stránkách o tom dnes informoval týdeník Ekonom.

Tři částečně zamaskované stroje s litrovými dvouválcovými motory firma testuje na silnicích, další pošle na homologační zkoušky. "V Česku chceme do budoucna vyrábět výhradně motocykly luxusní a speciální, tedy policejní či vojenské," řekl Ekonomu Jiří Gerle, generální ředitel společnosti Jihostroj Velešín, která Jawu vlastní.

Prototypy motocyklů s čtyřdobým motorem Jawa dosahují maximální rychlosti kolem 220 kilometrů v hodině. Základní cena nového modelu přesáhne čtvrt milionu korun. Firma by v budoucnu měla nabídnout také model s objemem válců 1,2 litru.

Podle Ekonomu Jawa Moto zásadně obmění výrobní program, zhruba do čtyř let zcela ukončí výrobu motocyklů s tradičními dvoudobými motory. Zároveň přestane v Česku montovat veškeré malé motocykly s dováženými motory o objemu pod 600 cm3.

Starší modely značky Jawa možná zcela nezmizí. Vedení firmy totiž jedná s výrobci v Argentině, Rusku a Indii o případném prodeji licence. Motocykly Jawa s tradičními dvoudobými motory se totiž už mohou prodávat jen v zemích s benevolentnějšími ekologickými předpisy. K hlavním trhům firmy tak dnes patří Kuba, Argentina a Panama.

Gerle odhadl, že firma za celý letošní rok prodá 1400 až 1600 motocyklů, loni jich bylo necelých 800.

Společnost nedávno zahájila výrobu a prodej motocyklu s čtyřdobým motorem o objemu 660 cm3, který je určen pro evropský trh. Jde o první předzvěst nové orientace českého výrobce na motocykly pro bohaté a zároveň o jediný stroj ze současné nabídky, který se má v Týnci nad Sázavou montovat i za pět let. Motor však v tomto případě Jawa nevyrábí, jde o produkt italské firmy Minarelli, napsal Ekonom.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)

Doporučujeme

1. 9. 2011 21:50
I doma je z ceho vybirat...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
1. 9. 2011 21:18
Re: Ale jo
Problém je, že Babety nahrazují dnes elektrokola. Benzínové popojíždělo by mělo smysl jen za opravdu směšnou cenu.

Jestli chtějí oprášit závodní minulost, mohli by zkusit trošku svižnější skůtry o které je celkově velký zájem. Na trhu je v podstatě jen Aprilia SR50, Yamaha Aerox, zbytek je spíše "nesportovní" průměr. Na druhou stranu, kdo chce víc, koupí Aprilii a kdo chce jen skůtr, vezme dýchavičnou Kentoyu za pár peněz. Je to těžký... :-(
1. 9. 2011 21:17
Fotky
vypada dobre
[odkaz]
[odkaz]
1. 9. 2011 20:54
Ale jo
Držím Jawě palce, ať se jí daří, ale je velká škoda, že míří pouze nahoru - k majetným zákazníkům. Ono asi dělat drahé velké stroje v poměrně malých počtech je jednodušší než vymyslet jednoduchou a levnou masovku a valit a hlavně prodávat ji po tisících. Všimli jste si, kolik u nás jezdí starých Babet? Klasický moped - to tu chybí! Prodává se tu snad jediný - Peugeot Vogue, ale ten je poměrně drahý. Anebo přijít se stopětadvackou, jakože konkurencí Hondy CBF - to by byla bomba! Jawo, nic?
Avatar - ferovychlap
1. 9. 2011 18:33
Re: Pro dárce orgánů
..."Oni"? Kdo jsou "Oni"???