Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Lancia Delta je tu! Má tři diferenciály, pětistupňovou převodovku a 147 kW

David Bureš David Bureš 22. 10. 2021 • 08:25
10
18
Zobrazit náhledy (10)
Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E Lancia Delta EVO-E

Delta Evo-e je postavena na základech slavné Delty HF Integrale. Přeplňovaný dvoulitr však nahradila elektromotorem.

Značka Lancia konečně vyhlíží svoji renesanci. Opět má po letech expandovat z Itálie na další trhy a hlavně rozšířit svoji modelovou řadu. Mluví se také o oživení slavné Delty, avšak s elektrickým pohonem. Pokud však nechcete čekat až do roku 2026, kdy se má elektrická Lancia Delta představit, je tu řešení.

Jmenuje se Delta Evo-e a jedná se o dílo francouzské společnosti GCK Exclusiv-e, která jednoduše vzala slavnou Deltu HF Integrale a přeměnila ji v elektromobil. Dvoulitrový čtyřválec s turbem tak nahradil elektromotor se stálým výkonem 90 kW, který však dosahuje až 147 kW. Točivý moment pak činí 200 N.m, respektive nejvýše 350 N.m. Tato síla má vystačit k tomu, aby auto zrychlilo z 0-100 km/h za 6,6 sekundy.

Zajímavostí je pak zachování pětistupňové převodovky, díky níž má elektrická Delta nabídnout obdobný charakter jako slavný originál. Stejně tak byl zachován pohon všech kol, který využívá hned tří diferenciálů, s Torsenem vzadu.

Baterie jsou samozřejmě lithium-iontové. Nejsou však nijak velké, kvůli snížení hmotnosti vozidla poskytují jen kapacitu 30 kWh. Podle výrobce to má stačit na ujetí 200 kilometrů, což u takové hračky má stačit.

Celkem GCK Exclusiv-e provedla na výchozí Deltě 263 úprav. Kromě pohonného ústrojí je tu třeba nová kapota a přepracovaný nárazník, stejně jako karbonové doplňky včetně zadního spoileru. Celkový styl však zůstává obdobný jako u originálu, a tak i tahle Delta zůstává Deltou. Elektrický pohon a s tím spjaté těžké baterie si pak vyžádaly rovněž úpravy podvozku. Jiné jsou tak tlumiče nebo pomocný rám. Uvnitř zase najdeme doplňky podle poslední módy, sportovní sedačky Recaro nebo volant Momo.

Za projektem GCK Exclusiv-e stojí rallye závodník Guerlain Chicherit, ambasadorem projektu je pak slavný Didier Auriol, který má s původní Deltou bohaté závodní zkušenosti.

Jak už to u podobných projektů bývá, Delta Evo-e je poměrně exkluzivní záležitost. V plánu je postavit jen 47 exemplářů tohoto speciálu. Jedenáctka z nich přitom bude ve speciálním rallye zbarvení, odkazujícím na někdejšího sponzora, Martini. Kolik však auto bude stát, firma zveřejnila.  

Související články

Témata
23. 10. 2021 18:06
Re: Nechápu proč?
Naprostý souhlas :yes:
22. 10. 2021 20:53
Re: Bezte uz do haje.
Zkusím to taky:
- když budeš mít tři děti co jim to ve škole moc nejde, budeš se učit jen s tím, co propadá?
- to určitě jiste není. Je to blábol
- tekuté syntetické palivo za stovku litr? Fandím ti
22. 10. 2021 16:32
Re: Další zkprávy ze světa úchylného zeleného levičáctví
Viz. můj text z 12:53. :-)
22. 10. 2021 16:19
Re: Nechápu proč?
Predevsim kdyz budu chtit Integralu, tak chci Integralu.
Pokud nekdo chce elektromobil, nechce Integralu.
Je to docela nechutne prizivnictvi na ikonach historie.
22. 10. 2021 16:18
Re: Bezte uz do haje.
Nevim, jestli je diskuze vubec mozna, ale jeste jednou to zkusim:
- neni jiste, ze zrovna auta nejvic ohrozuji planetu
- je jiste, ze elektromobily v souctu devastuji planetu vic, nez tradicni auta
- verim ve vyvoj, nikoliv narizeni uredniku. Osobne vidim potencial v tekutem syntetickem palivu, ale mozna je reseni jinde.
Jen je treba ho hledat.
A skoro nikdo ho nehleda, protoze byla narizena elektrovarianta.
Nevadi mi ten elektromotor, vadi mi ty baterky.
Proto ironizuji "baterkari" , a ne "elektrovozickari" .

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud