Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
26
Fotogalerie

Potvrzeno: Lancia Delta se vrátí. Dorazí v roce 2026

Nová Lancia Delta je vyvíjena podle nové strategie značky. Má to znamenat čistý (italský) styl a prémiový charakter. Ale také elektrický pohon...

Lancia se díky fúzi FCA s PSA stala součástí koncernu Stellantis, jejíž vedení jí dalo prostor k rozvoji. Do budoucna tak Lancia už nebude nabízet jen jediný model pouze na italském trhu, její nabídka se má rozkročit, navíc se má vrátit i na další trhy. Vrátit se chce i k jednomu slavnému modelu.

„Všichni chceme Deltu a nemůže tak chybět v našich plánech. Vrátí se a bude to pravá Delta, vzrušující auto, manifest inovací a techniky,“ potvrdil přípravy nové Delty v rozhovoru pro italské noviny Corriere della Sera sám generální ředitel značky Lancia Luca Napolitano. 

Ten rovněž potvrdil, že nová Delta bude uvedena v roce 2026. V duchu nové strategie značky pak vsadí na elektrický pohon, Lancia totiž do budoucna hodlá nabízet pouze elektromobily, a to právě již od roku 2026. Vedení přitom tvrdí, že se to hodí k jejímu inovativnímu charakteru. Lancia byla v minulosti považována za průkopníka nových technických řešení, k čemuž se chce zase vrátit.

Bližší informace o novince zatím neznáme. Z dřívějších vyjádření značky však víme, že na design nové generace jejích aut dohlíží sám evropský šéfdesignér koncernu Stellantis, Jean-Pierre Ploué. K dispozici má mít mladý tým designérů, přičemž hodlá vsadit na čistý (italský) styl bez zbytečných kudrlin. Podle všeho se tak nová Delta výrazně odliší od dřívějších modelů nesoucích toto jméno.

V duchu umístění značky v hierarchii koncernu Stellantis pak nová Delta bude prémiovým autem. Lancia totiž má hrát opět roli prémiové značky, po boku DS a Alfy Romeo. Zatímco DS má využívat francouzského avantgardního stylu a Alfa razit sportovní charakter, Lancia má být moderní italskou elegancí.

Technický základ pak podle všeho poskytne platforma STLA Medium, což není nic jiného než inovovaná architektura EMP2 dřívější Skupiny PSA, jen přejmenovaná podle logiky nově vzniklé automobilky. Právě tato technika má umožnit zástavbu elektrického pohonu.

Lancia Delta každopádně není jediným novým modelem, který značka připravuje. Ještě před ní dorazí nová generace modelu Ypsilon, chystaná pro rok 2024. Ta bude první ukázkou nové éry značky. Oproti současné generaci se tak významně změní. Už nebude mít ambici být druhým nejprodávanějším automobilem v Itálii, ale bude razit prémiový charakter. Tím se má změnit i klientela, jestliže současná Ypsilon hodně oslovuje ženy, nové Lancie mají lákat muže, starší klientelu a „moderní evropské zákazníky“.