Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické kombi Porsche Taycan Cross Turismo se opozdí. Koronavir ale není důvodem

David Bureš David Bureš 29. 8. 2020 • 23:08
40
Zobrazit náhledy (40)
Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo _poPorsche Mission E Cross Turismorsche_mission_e_cross_turismo_44 Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo porsche_Porsche Mission E Cross Turismomission_e_cross_turismo_04 Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo Porsche Mission E Cross Turismo

Porsche Taycan je zatím hitem. Za první pololetí roku jsou jeho evropské prodeje dokonce vyšší než u Panamery.

Také značka Porsche vstoupila do světa elektromobility, když loni na trh uvedla dlouho očekávaný model Taycan, vycházející z konceptu Mission E prezentovaného již v roce 2015. A nezůstane jen u něho, výchozí verzi má totiž doplnit také kombi varianta se zvýšeným podvozkem, Taycan Cross Turismo. Počkáme si ale na ní déle, než jsme si mysleli.

Porsche chtělo spustit objednávky na druhou karosářskou variantu Taycanu ještě letos, nakonec si však zákazníci na vůz budou muset počkat až do roku 2021. Důvodem však není koronavir, který odsunul zahájení prodejů i u jiných automobilů (např. Ferrari SF90 Stradale, Land Rover Defender 90, Škoda Enyaq iV), nýbrž vysoký zájem o stávající provedení.

Taycanu se nyní totiž neskutečně daří. Podle statistik CarSalesBase je dokonce za první pololetí roku 2020 žádanějším autem než Porsche Panamera, tedy obdobný model, avšak s konvenčním pohonem. Zatímco Panamera má na svém kontě za šest měsíců roku 1.895 registrací napříč Evropou, Taycan za tu dobu dosáhl na 3.231 registrovaných kusů. A to je skvělý výsledek, byť výsledky Panamery dozajista ovlivnila letošní modernizace.

„Tato změna pro nás není nevýhodou, jen jsme upravili plán životního cyklu,“ komentuje vcelku příjemnou starost šéf Porsche Oliver Blume. Automobilka se raději v náročném období zaměří na pokrytí stávající poptávky, než aby rozjížděla prodej dalšího modelu.

Na druhou stranu Taycan Cross Turismo přece jen dorazí dříve, než byly zcela původní plány. V době premiéry výchozího konceptu se totiž mluvilo o zahájení výroby až na konci roku 2021, později však Porsche plány upravilo a vůz měl dorazit již o rok dříve.

video

Porsche se nicméně i v době šíření nemoci covid-19 daří. Podle agentury Bloomberg je dokonce značka ze Zuffenhausenu jednou z pouhých třech velkých automobilek, které zůstaly během prvního pololetí letošního roku i v čase koronaviru ziskové. Těmi dalšími jsou už jen Tesla a Toyota.

I přes pozdržení příchodu Porsche Taycan Cross Turismo už máme dobrou představu o tom, co od tohoto auta čekat. Designově naváže na koncept Mission E Cross Turismo z roku 2018, o kterém už v době představení firma říkala, že má blízko sériové produkci. Proti výchozímu Tycanu se tak tento derivát odliší nejen karoserií kombi, ale také zvýšeným podvozkem a oplastovanou karoserií. Měl by tudíž být schopný i jízdy mimo zpevněné silnice.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud