Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příjezd plug-in hybridního Ferrari s výkonem 1000 koní se opozdí. Důvod nepřekvapí

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 7. 8. 2020 • 07:27
13
10
Zobrazit náhledy (13)
Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale

Na příjezd plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale si zájemci budou muset počkat o něco déle. Zpoždění je způsobeno opatřeními kvůli pandemii koronaviru.

První kusy Ferrari SF90 Stradale se měly u zákazníků objevit v polovině letošního roku, však také od premiéry vozu uplynul více než rok. Máme tu srpen a zájemci o výkonný plug-in hybrid stále čekají… Ferrari nyní oficiálně potvrdilo, že má kvůli pandemii koronaviru zpoždění a úvodní várka aut dorazí k zákazníkům až koncem roku

Problémem nebylo jen samotné zavření továrny, ale i fakt, že SF90 Stradale obsahuje více než 2000 zcela nových komponent od externích dodavatelů. „Výrobní proces bude nevyhnutelně zpožděn. Jsme ale přesvědčeni, že dodávky našim klientům začnou v ranné fázi čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ uvedl generální ředitel automobilky Louis Camilleri.

video

Ferrari stopnulo veškerou výrobu v Maranellu a Modeně v březnu a zpět do plného provozu se vrátilo v průběhu května. Za druhé čtvrtletí tohoto roku dodala automobilka o 48 % méně vozů než v roce předchozím.

Ale vraťme se ještě na okamžik k plug-in hybridnímu supersportu. Jeho srdcem je čtyřlitrový osmiválec vycházející z jednotky modelu 488 Pista. Tady však dostává jiné sání a výfukový systém, stejně jako užší hlavu válce nebo přímé vstřikování pracující s tlakem 350 bar. Pohonná jednotka sama o sobě poskytuje výkon 574 kW a 800 newtonmetrů točivého momentu. Tím však nekončíme.

Agregát je totiž doplněn rovnou o trojici elektromotorů. Dva má vpředu, jeden vzadu mezi osmiválcem a převodovkou, kterou je nový osmistupňový dvouspojkový automat. Ústrojí roztáčí všechna čtyři kola a pracuje s energií, která se ukládá do 7,9kWh lithium-iontového akumulátoru. Výsledkem této techniky je výkon 735 kW, tedy rovných 1000 koní. SF90 Stradale zrychluje na stovku za 2,5 sekundy, což je nejkratší doba ze všech sériových Ferrari vůbec. Za zmínku jistě stojí i maximální rychlost 341 km/h, spíše ze slušnosti automobilka připomíná dojezd v čistě elektrickém režimu, jenž činí 26 kilometrů.

Související články

Témata
9. 8. 2020 10:15
Re: Není 1000 koní málo??
Vynimka bola pre vyrobcov s predajom v EU do 10tisic rocne.
Avatar - spitfirecz
9. 8. 2020 08:29
Re: Není 1000 koní málo??
Pokud se nepletu, tak u těchto výrobců se emisní pokuty neplatí, jelikož mají výjimku na malosériové výrobce.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 18:16
Re: Není 1000 koní málo??
To ale není o pokutě = prostě už nemají moc smysl

Ještě ta malá točivá 3994 cm3 Gordona Murraye ale jinak ztrácí smysl
Avatar - speedfred
8. 8. 2020 14:50
Re: Není 1000 koní málo??
V12 by mala zostať naveky už len kvôli tomu zvuku a “štýlu” koľko otáčok toľko výkonu. Pokuty za “nadspotrebu” aj tak všetci prehodia na zákazníka.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2020 14:13
Re: Není 1000 koní málo??
S výkony máš pravdu = růst výkonu už dááávno překonal růst a kapacitu silnic a dálnic

Mnohem lepší je jít dneska cestou https://www.auto.cz/…aktni-v12-135305 nebo levněji https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 nebo ještě levněji https://www.novinky.cz/…monicka-40314193 nebo fakt rozumně levně https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/

Bohužel výkonově už dáávno není potřeba ani V8 https://www.novinky.cz/…ri-lidi-40315612 trochu do normálu až až je i https://www.idnes.cz/…627_automoto_fdv

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud