Příjezd plug-in hybridního Ferrari s výkonem 1000 koní se opozdí. Důvod nepřekvapí
Na příjezd plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale si zájemci budou muset počkat o něco déle. Zpoždění je způsobeno opatřeními kvůli pandemii koronaviru.
První kusy Ferrari SF90 Stradale se měly u zákazníků objevit v polovině letošního roku, však také od premiéry vozu uplynul více než rok. Máme tu srpen a zájemci o výkonný plug-in hybrid stále čekají… Ferrari nyní oficiálně potvrdilo, že má kvůli pandemii koronaviru zpoždění a úvodní várka aut dorazí k zákazníkům až koncem roku
Problémem nebylo jen samotné zavření továrny, ale i fakt, že SF90 Stradale obsahuje více než 2000 zcela nových komponent od externích dodavatelů. „Výrobní proces bude nevyhnutelně zpožděn. Jsme ale přesvědčeni, že dodávky našim klientům začnou v ranné fázi čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ uvedl generální ředitel automobilky Louis Camilleri.
Ferrari stopnulo veškerou výrobu v Maranellu a Modeně v březnu a zpět do plného provozu se vrátilo v průběhu května. Za druhé čtvrtletí tohoto roku dodala automobilka o 48 % méně vozů než v roce předchozím.
Ale vraťme se ještě na okamžik k plug-in hybridnímu supersportu. Jeho srdcem je čtyřlitrový osmiválec vycházející z jednotky modelu 488 Pista. Tady však dostává jiné sání a výfukový systém, stejně jako užší hlavu válce nebo přímé vstřikování pracující s tlakem 350 bar. Pohonná jednotka sama o sobě poskytuje výkon 574 kW a 800 newtonmetrů točivého momentu. Tím však nekončíme.
Agregát je totiž doplněn rovnou o trojici elektromotorů. Dva má vpředu, jeden vzadu mezi osmiválcem a převodovkou, kterou je nový osmistupňový dvouspojkový automat. Ústrojí roztáčí všechna čtyři kola a pracuje s energií, která se ukládá do 7,9kWh lithium-iontového akumulátoru. Výsledkem této techniky je výkon 735 kW, tedy rovných 1000 koní. SF90 Stradale zrychluje na stovku za 2,5 sekundy, což je nejkratší doba ze všech sériových Ferrari vůbec. Za zmínku jistě stojí i maximální rychlost 341 km/h, spíše ze slušnosti automobilka připomíná dojezd v čistě elektrickém režimu, jenž činí 26 kilometrů.